Grafiska stilar inom spel med syfte att lära ut : En undersökning om grafiska stilar påverkar lärandeaspekten av spel med syfte att lära ut

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

Sammanfattning: Detta arbete har undersökt om val av grafikstil påverkar den utbildande aspekten inom spel med syfte att lära ut, som ämne valdes motorer. För att besvara frågeställningen valdes ämnet motorer. Artefakterna som skapades i samband med detta arbete bestod av två program med grundläggande interaktivitet. I artefakterna har hur en 4-takts förbränningsmotor fungerar presenterats med hjälp av två tudelade motorer. Dessa motorer hade skiljande grafiska stilar, ena hade en mer realistisk grafisk stil medan den andra skapades i en så kallad NPR-stil. Genom en analys av enkäterna som fylldes i samt intervjuerna som hölls verkar det som NPR-grafik är effektivare, men ytterligare studier hade behövts göras för att fastställa detta resultat.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)