Kvalitet i förskolan : En kvalitativ undersökning om förskolechefers och arbetslags erfarenheter av, och syn på, kvalitet i förskolan

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

Sammanfattning: Syftet med denna studie är att undersöka förskolepersonals syn på kvalitet samt faktorer som påverkar arbetet med kvalitet. Undersökningen utgår från två förskolechefer och två arbetslag. Till studien har kvalitativforskningsmetod valts och vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer. Resultatdelen visar vad informanterna har för syn på kvalitet och vilka faktorer som enligt dem påverkar arbetet med kvalitet. Centrala faktorer som har framkommit är tidsbrist, samarbete och förskolechefens roll. I vår diskussion diskuteras resultatet på hur kvaliteten påverkas av många olika faktorer men att det i stor del mest beror på förskolechefer och förskolechefers pedagogiska ledning.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)