SEXKÖP MED EXTRA ALLT : EN KVANTITATIV ENKÄTSTUDIE OM ATTITYDER KRING SUGARDEJTING

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

Sammanfattning: Syftet med studien var att undersöka allmänhetens attityder kring fenomenet sugardejting samt undersöka om det finns attitydskillnader gällande rollerna inom sugardejting. Syftet var även att undersöka om ålder, kön eller utbildningsnivå har en inverkan på attitydernas riktning kring sugardejting. Den tidigare forskningen på fenomenet var gles och närliggande områden, prostitution och sexköp, utforskades således. Frågeställningarna undersöktes genom en enkät och analyserades med deskriptiv statistik samt tre modeller av multipla linjära regressionsanalyser. Resultatet visade att urvalet har en neutral attityd mot sugardejting som koncept, samt mot de båda aktörerna (sugarbabe och sugardaddy/mommy). Resultatet visade även att ålder har en betydande effekt på attityden.  

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)