Sökning: "ínformatik"

Visar resultat 1 - 5 av 4431 uppsatser innehållade ordet ínformatik.

  1. 1. Användande av digitala informationssystem för att bevara kunskap i företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sara Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Vilken karaktär väljer du? : Karaktärsval i digitala spel och klädernas roll

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Elin Svensell; Amanda Öberg; [2021]
    Nyckelord :digital games; gender; character choice; clothes in games; game character; Digitala spel; kön; karaktärsval; kläder i spel; spelkaraktär;

    Sammanfattning : In this study we look at character choices in digital games, what causes them and more specifically how big of an impact the character’s clothing has on this choice, and how this differs between genders. Further, we also look at differences in how partially nude characters are perceived versus fully clothed characters, as well as how all of this affects the player's user experience. LÄS MER

  3. 3. Attityder på Twitter: En longitudinell undersökning av attitydförändringar på Twitter i samband med spridning av felaktig information och konspirationsteorier om covid-19

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Elon Eklöv; Henrik Sandhall; [2021]
    Nyckelord :covid-19; konspirationsteori; attityd; ELM; Twitter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Information, varav en stor del är felaktig, sprids i en stor utsträckning på Twitter, speciellt när en pandemi samtidigt breder ut sig över världen. Konspirationsteorier frodas på sociala medier om covid-19 vilket blir ett allt större problem för samhället då detta kan ha många negativa konsekvenser som att delar av befolkningen inte följer rekommendationer och restriktioner. LÄS MER

  4. 4. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Gamifying Social Media for Users on Sustainability-A design science research for social media platforms

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Zizhou Qiu; Ye Zheng; Jinmeng Xu; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Social media; Gamification; Design Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : At present, social media platforms pay more and more attention to convey sustainable concepts to users, and at the same time, gamification is a popular interaction approach to attract users, then the purpose of this research is to explore how to leverage gamification into social media to make users sustainable, and the target audiences are the enterprises of social media. The entire study is a design science research covering the questionnaire survey and interviews, this is devoted to formulating an artifact to solve the problem in this study. LÄS MER