Sökning: "Budskap media"
Visar resultat 21 - 25 av 349 uppsatser innehållade orden Budskap media.
21. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER
22. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER
23. Dags att ta kvinnokroppen på blodigt allvar! : En studie om svenska varumärkens diskursiva konstruktion av kvinnors menstruation och självbild
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to find out how the female body is portrayed by Swedish brands focused on intimate care products. The focus lies on the brands Libresse and Deodoc and their marketing material on Instagram. A goal-oriented selection was carried out, based on three criteria in order to collect as much relevant material as possible. LÄS MER
24. Illustrative Mapping of Migration Campaigns in the Southern European Region during the COVID-19 Pandemic : A comparative approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Within the contemporary migration field, from a theoretic point of view, the communication aspect of it has been identified as an emerging priority, as its impact can affect both the public opinion and policymaking itself. In order to identify trends portraying migration narratives, as ways of representing the migration phenomena in a set historiographical context, a dataset comprehending migration-related campaigns has been developed during the timeframe 2009 - 2018. LÄS MER
25. Hur konstrueras hållbara budskap? : En kvalitativ text- och bildanalys av Svenska Turistföreningens hållbara kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Hållbar utveckling har på senare år blivit allt mer omtalat och ett ämne som ses som en lösning på den rådande klimatkris som världen står inför. För att ämnet ska uppmärksammas i samhället krävs det att organisationer och beslutsfattare kommunicerar budskapet, dock saknas det tydliga definitioner för hur kommunikationen ska konstrueras. LÄS MER