Sökning: "Camilla Axelsson"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Camilla Axelsson.

  1. 1. Vad är det för skillnad? : En komparativ analys av ett digitalt och ett tryckt läromedel i svenska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Micaela Axelsson; Camilla Hart; [2020]
    Nyckelord :Digitalt läromedel; läromedelsanalys; läsförståelse; multimodalitet; svenska; tryckt läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att genom en jämförelse mellan ett digitalt och ett tryckt läromedel undersöka vilka likheter och skillnader som förekommer i läromedlens struktur, samt hur text och bild samspelar inom de områden som behandlar läsning och läsförståelse. Studien genomfördes med hjälp av en komparativ analysmetod i kombination med en multimodal analysmodell. LÄS MER

  2. 2. Motverkan eller Samverkan : En jämförande kvalitativ studie om äldreomsorgens och vuxenenheters samverkan kring äldre med missbruk

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbete

    Författare :Camilla Kjellström; [2018]
    Nyckelord :Addiction; elderly care; abuse; cooperation; Samverkan; missbruk; äldreomsorg; missbrukare; äldre;

    Sammanfattning : The life expectancy in Sweden is higher than ever, and the share of the population that is over 65 years old is steadily increasing. Also on the rise in Sweden is the number of persons over 65 years old that abuse alcohol. To handle this growing problem the authorities of Sweden need to cooperate efficiently. LÄS MER

  3. 3. Kemiska begrepp i förskolan : En intervjustudie om hur pedagogerna använder sig av kemiska begrepp i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Camilla Axelsson; [2016]
    Nyckelord :kemiska begrepp; pedagoger; förskola; kemi;

    Sammanfattning : Syftet med den hät studien är att se vilken erfarenhet pedagoger inom förskolan har av kemi och kemiska begrepp och hur dessa används i verksamheten. Som metod har jag valt att använda mig utav en kvalitativ intervju som är av semistrukturerad karaktär. LÄS MER

  4. 4. Hela min själ är fylld utav sår : En studie utifrån kvinnors egna upplevelser av att leva med självskadebeteende

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Camilla Axelsson; Josefin Karlsson; [2015]
    Nyckelord :self-harm; mental illness; self-destructiveness; women and self-harm; social network; KASAM; självskadebeteende; psykisk ohälsa; självdestruktivitet; kvinnor och självskadebeteende; socialt nätverk; KASAM.;

    Sammanfattning : This study intends to illuminate women’s experiences of their own self-harm. Self-harm is mostly associated with women and research shows that women mostly are over-represented. This study describes women’s experiences about their self-harm but also how they perceive the elements around them during their illness. LÄS MER

  5. 5. Förebyggande arbete för elevers läs- och skrivutveckling : Kvalitativa intervjuer med några klasslärare och speciallärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Camilla Axelsson; [2015]
    Nyckelord :Prevention; reading progress; writing progress; classroom teacher; special education teacher; Förebyggande arbete; läsutveckling; skrivutveckling; klasslärare; speciallärare;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka vad ett förebyggande arbete för att undanröja hinder och svårigheter för elevers läs- och skrivutveckling kan innebära. Fokus ligger på speciallärarens roll i detta arbete. LÄS MER