Sökning: "Conventional Meat"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Conventional Meat.
1. Hundägares motivation till utfodring med färskfoder och deras inställning till sterilisering av foder: en enkätstudie
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Att utfodra sin hund med färskfoder, även känt som Raw meat based diets (RMBD), har ökat i popularitet de senaste åren. Förespråkare av dieten menar att den är överlägsen traditionella våt- och torrfoder gällande näringsinnehåll och positiva effekter på hundens hälsa. LÄS MER
2. To What Extent EU Regulations and Consumer Behavior Have Affected the Expansion of Alternative Proteins: A Comparison of the Plant-Based and Cell-Based Meat Markets
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Plant-based meat (PBM) fulfills the criteria set by the European Union regulations for the product to be sold in the EU and is currently a highly consumed conventional meat substitute in the region. Whereas, cell-based meat (CBM), as of July 2023, does not fulfill the criteria set by the EU regulations for the product to be legally sold in the EU. LÄS MER
3. Vallfoderensilage inverkan på sensorisk och teknologisk kvalité hos griskött
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Vallfoder används i dagsläget i ekologisk grisproduktion för att stimulera naturliga behov såsom t.ex. söka efter föda, vilket bidrar till högre välfärd med färre foderrelaterade störningar och stereotypa beteenden hos grisen. LÄS MER
4. Ökade produktionskostnader och krisberedskap : en intervjustudie från ekologiska nötköttsproducenters perspektiv
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Kriget i Ukraina har bidragit till stora utmaningar för dagens producenter i form av ökade produktionskostnader. Kostnader för insatsvaror, el och drivmedel har skjutit i höjden vilket har bidragit till att lantbrukare tvingats skära ner sin produktion eller i vissa fall lägga ner den helt (LRF 2022b). LÄS MER
5. The Marketing of Plant-Based Protein - The Beyond Meat Case: Making food alternatives appealing to multiple groups of consumers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper aims to describe and discuss how marketing promotes plant-based proteins. Based on the frameworks of the marketing studies within green marketing and marketing devices (Callon et al., 2007; Cochoy, 2008; Peattie, 2001; Ottman et al. LÄS MER