Sökning: "Danspedagogik. Dans"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Danspedagogik. Dans.

  1. 1. "Det är inte det jag är här för, jag är här för att undervisa" : En studie över hur ämneslärare i dans tolkar och förhåller sig till gymnasieskolans fostrande uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Sara Bergström; Hanna Persson; [2023]
    Nyckelord :dance pedagogy; curriculum; fostering; upper-secondary school; democracy; prosocial behaviour; subjectification; danspedagogik; värdegrund; fostran; gymnasieskola; demokrati; prosocialt beteende; subjektifiering;

    Sammanfattning : The Swedish school’s fostering assignment is a well-researched field within social science, but there is a lack of research regarding the assignment related to dance. Therefore, the purpose of this study is to contribute to an understanding of the fostering assignment in relation to dance. LÄS MER

  2. 2. Fysisk träning inom jazzdansundervisning : en kvalitativ studie om hur jazzdanslärare beskriver utveckling av fysiologiska färdigheter i dansundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Satu Nyman; [2023]
    Nyckelord :dance; teaching; education; jazz dance; fitness; physical training; aerobic fitness; anaerobic fitness; muscle endurance; strength; power; flexibility; neuromuscular coordination; dans; undervisning; utbildning; jazzdans; fysisk träning; aerob kondition; anaerob kondition; muskeluthållighet; muskelstyrka; muskulär explosivitet; flexibilitet; neuromuskulär koordination;

    Sammanfattning : This study aims to shed light on practices that jazz dance teachers have incorporated into their teaching in order to enhance development of physiological abilities, as well as examine how these practices have become part of their jazz dance teaching practise.The research was conducted through four semi-structured interviews where jazz dance teachers described how they enhance physiological abilities in their dance teaching practice, and which aspects impact their choices. LÄS MER

  3. 3. Jag bjuder in dig till en dialog : kommunikation som resurs för konstnärligt skapande i dans hos flickor & unga kvinnor

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Juuli Välimaa; [2023]
    Nyckelord :dance; dialogue; communication; dance pedagogue; norm criticism; artistic creation; dans; dialog; kommunikation; danspedagogik; normkritik; konstnärligt skapande;

    Sammanfattning : The meaning of this research is to make benefits of dialogical and norm critical approaches in dance visible and thus suggest new ways to enter dance education. The starting point of the research was to carry out a workshop project with a focus group outside the normative dance context, which here means a group outside the traditional dancefield among hobbyists: a varying, heterogeneous group of girls and young women with both different bodily and other challenges and also different knowledges and experiences in dance. LÄS MER

  4. 4. Samtyckespraktiker i rörelse : Att kommunicera och förstå samtycke i dansundervisning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Sara Mörk; [2023]
    Nyckelord :consent; dance education; upper-secondary school; body language; power dynamics; dance; Samtycke; dansundervisning; gymnasieskolan; kroppslig kommunikation; maktrelationer; dans;

    Sammanfattning : This research is a qualitative interview study on consent in upper secondary school dance education through focus group interviews with teachers and students. The intention is to give more insight on how teachers and students understand consent in upper secondary school dance education and in general. LÄS MER

  5. 5. Breaking the loop : A study on how collaborative learning impacts accessibility in dance

    Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Alva Degerfeldt; Klaudia Rychlik; [2023]
    Nyckelord :collaboration; collaborative learning; access; accessibility; dance; dance education; samarbete; kollaborativt lärande; tillgång; tillgänglighet; dans; dansutbildning;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is a study of how collaborative learning impacts accessibility, with a particular attention given to the relationship between the learning process and accessibility. The aim is to gain insights into how collaborative learning as a pedagogical approach impacts accessibility in a group of mixed ability dancers. LÄS MER