Sökning: "Interaktiv marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Interaktiv marknadsföring.
1. Vidareutvecklingen av en interaktiv digital skogsägareplan
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Denna studie har genomförts i samarbete med skogsägareföreningen Norra Skog. Syftet med studien var att redogöra för vilka faktorer som spelar roll i markägares beslutsfattande kring skogsskötsel, samt hur deras medlemsapp kan utvecklas i framtiden. Resultatet i studien kommer användas som underlag vid utformningen av nya tjänster i appen. LÄS MER
2. Diagnostic tool for issue categorization and capability determination in flexographic printing
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Today communication, promotion and transaction of products are key functions of product packaging. The quality of the package print is therefore of great importance and needs to be consistent for large production quantities. One of the most common technologies for printing on paper or cardboard is flexographic printing. LÄS MER
3. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER
4. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER
5. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER