Sökning: "Intern stolthet"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Intern stolthet.

  1. 1. Organisatorisk stolthet och arbetstillfredsställelse inom Luleå kommun : En studie kring hur anställda inom Luleå kommun påverkas av arbetsgivarvarumärket Spela roll

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hannah Broms; Alicia Nyström; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value proposition; Internal pride; External pride; work satisfaction; Arbetsgivarvarumärke; Medarbetarlöfte; Intern stolthet; Extern stolthet; Arbetstillfredsställelse; Luleå kommun;

    Sammanfattning : In today's society, an employer brand is important both for establishing oneself as a goodemployer but also for retaining competent staff. This is a quantitative study with the aim ofexamining the difference of an employer brand within Luleå Kommunon employees and theirfeelings about Luleå Kommun as an employer and workplace, at group level in pride and worksatisfaction. LÄS MER

  2. 2. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER

  3. 3. Intern hållbarhetskommunikation – En fallstudie av hur ett företag använder intern kommunikation för att implementera hållbarhetsstrategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tina Crafoord; Karin Skoog; [2019-06-20]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; intern kommunikation; hållbarhetsstrategi; hållbarhet; CSR; medarbetare;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har varit en bidragande orsak till dagens hållbarhetsproblem och spelar en viktig roll i arbetet mot en hållbar framtid. Ett första steg mot att ställa om till ett mer hållbart företag är att göra hållbarhet till en del av kärnverksamheten. LÄS MER

  4. 4. Socialt hållbart företagande : - En sociologisk studie om företags upplevda möjligheter och svårigheter till att arbeta med social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Caroline Parmlind; Johanna Weinert; [2017]
    Nyckelord :Sociology; social sustainability; entrepreneurship; opportunities and difficulties; social conditions; meaningfulness; competitive advantage.; Sociologi; social hållbarhet; företagande; möjligheter och svårigheter; sociala förutsättningar; meningsfullhet; konkurrensfördel.;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftar till att förklara och förstå hållbarhetsansvarigas upplevelser av företags möjligheter och svårigheter att arbeta med social hållbarhet, samt fånga deras upplevelser av motiverande av såväl företagsledning som medarbetare. Därtill vilka sociala förutsättningar de uppfattar behövs för att möjliggöra arbete med social hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Uppförandekoder : En studie över hur en uppförandekod transformeras inom en organisation och dess roll i att skapa en etisk företagskultur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Stéphanie Mattson; Jenny Nordin; [2017]
    Nyckelord :Code of conduct; transformation; CSR; ethical corporate culture; ethical core values; ethical leadership; Uppförandekod; transformation; CSR; etisk företagskultur; etiska kärnvärden; etisk ledarskap;

    Sammanfattning : Efter flertalet skandaler och kriser samt en ökad kunskap om hur jorden påverkas av individers agerande behöver också företag börja ta sitt ansvar. Det utvidgade ansvaret kallas CSR (Corporate Social Responsibility) eller ansvarsfullt företagande och det arbetet kräver självregleringar exempelvis med hjälp av uppförandekoder. LÄS MER