Sökning: "Jonas Persson"
Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade orden Jonas Persson.
11. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER
12. Världen ur nya ögon : Sciencefiction i svenskundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Huvudsyftet med denna studie har varit att undersöka hur elever och lärare i svenska 2 på gymnasiet tillsammans kan arbeta med skönlitterära verk inom sciencefiction-genren för att utveckla ett nyanserat perspektiv på omvärlden. Utöver detta har vi också undersökt målen med läsning i gy 11 och jämfört dem med målen i lpf94, för att ta reda på hur läsandets syfte och mål har motiverats och förändrats. LÄS MER
13. Relationskompetens i specialpedagogiska professioner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : The aim of our study is to contribute with knowledge about what characterizes special educators´relational competence. In our study we have used results from an ongoing research project with the title ”Pre-service Special Educators´ Relational Competence” under the guidance of professor Jonas Aspelin at Kristianstad University. LÄS MER
14. Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth : Skillanden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth – Skillnaden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Adam Lindh & Cecilia Persson. Handledare: Jonas Kågström. LÄS MER
15. Variabler som förklarar skuldräntan hos SME:s i fastighetsbranschen.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Små och medelstora företag, fortsatt benämnda SME:s, spelar en viktig roll för den ekonomiska tillväxten, framförallt i de industriella ekonomierna där de utgör 99 procent av alla företag samtidigt som de i särklass bidrar med flest arbetstillfällen. När det kommer till SME:s finansieringsmöjligheter är de väldigt beroende av externt kapital, dels för att kunna driva sin verksamhet, men även för att kunna utvecklas och växa. LÄS MER