Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 1778 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. THE EU-ISRAEL RELATIONSHIP The European Union’s power projection in the Middle East.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Märta Alexandersson; [2024-03-08]
    Nyckelord :The European Union; global power; normative power; market power; Israel;

    Sammanfattning : The thesis aims to study what kind of power the EU seeks to project in its foreign policy relationship with the state of Israel and adds to the research field by testing the foreign policy diplomacy through speeches and official documents against the normative power theory as well as the market power theory. Previous research speak of the asymmetrical political relationship between the two actors because of the Israeli governments’ belief that the Union is “pro-Arab”, the financial and trade relationship since the EU is Israel’s number one trading partner and finally the theories within the research field of what kind of global power Union is. LÄS MER

  2. 2. EU:s socialpolitiska riktning : En klassificering av EU:s välfärdsregimstillhörighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Hugo Lindahl; [2024]
    Nyckelord :Europeiska unionen; EU; välfärd; välfärdsstater; välfärdsregimer; socialpolitik; Esping-Andersen;

    Sammanfattning : The introduction of the European union’s pillar of social rights has marked a new chapter in EU social policy. The social policy of the union has been seen to affect the national welfare state of its members causing convergence between member states. LÄS MER

  3. 3. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  4. 4. Gårdsförsäljning i Sverige - En undersökning av gårdsförsäljning i förhållande till EU-rätten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Leia Terzin Incegül; [2024]
    Nyckelord :Retail monopoly; Free movement of goods; On-fram sales; Alcohol monopoly; Systembolaget; Detaljhandelsmonopol; Fri rörlighet för varor; Gårdsförsäljning; Alkoholmonopol.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Att gårdsförsäljning av alkoholdrycker ska bli en verklighet i Sverige är något som många vill se. För att gårdsförsäljningen ska kunna existera vid sidan om det svenska alkoholmonopolet krävs att den är förenlig med rådande EU-rätt. LÄS MER

  5. 5. Fighting for Profit in Modern Warfare : A quantiative analysis of the influence of Private Military and Security Companies (PMSC’s) on conflict intensity in weak states

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Samuel Hallhammar; [2024]
    Nyckelord :Private Military Security Contractors; Conflict Intensity;

    Sammanfattning : The influence of private actors within armed conflict is becoming increasingly relevant, as the market for private military and security companies (PMSC’s) is growing in tandem with new opportunities within the sector. Their involvement in many conflicts around the world suggest the demand for private actors is not likely to go away any time soon, as their professional approach to offering an advantage in settling conflicts might appeal to many contracting parties. LÄS MER