Sökning: "Matte"

Visar resultat 11 - 15 av 175 uppsatser innehållade ordet Matte.

  1. 11. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  2. 12. Förutsättningar för lärande av algoritmuppgifter : En kvantitativ och kvalitativ studie av uppgifter med additions- och subtraktionsalgoritmer i matematikläromedel för årskurs 2 och 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emilia Lind; Frida Wahrby; [2022]
    Nyckelord :Läromedelsanalys; algoritmuppgifter; Cognitive Load Theory; PUMP-projektet; addition; subtraktion;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förutsättningar för lärande av uppgifter med additions- och subtraktionsalgoritmer, utifrån CLT, Cognitive Load Theory, i läromedel från sex olika serier. Utifrån syftet har fyra forskningsfrågor utformats: ”Hur många olika nivåer av algoritmuppgifter i addition och subtraktion förekommer i de utvalda läromedlen för årskurs 2 och 3?”, ”Hur många uppgifter av olika nivåer av algoritmuppgifter i addition och subtraktion förekommer i de utvalda läromedlen för årskurs 2 och 3?”, ”Hur ser progressionen av uppgifterna ut i respektive läromedelsserie och vilka förutsättningar för lärande medför detta utifrån ett CLT-perspektiv?” samt ”Hur skiljer sig förutsättningarna för lärande utifrån ett CLT-perspektiv mellan de olika läromedelsserierna?”. LÄS MER

  3. 13. Do Schools Discriminate against Same-Sex Parents in Their Hospitality and Information about Enrollment? A Field Experiment in Sweden

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hedvig Wurnell; Elin Rylander; [2022]
    Nyckelord :Discrimination; Homosexuality; Field experiment; Sweden; Diskriminering; Homosexualitet; Fältexperiment; Sverige;

    Sammanfattning : This study aims to examine if schools in Sweden discriminate against same-sex parents in their hospitality and information about enrollment. We know from existing economic research that homosexuals are subject to prejudice, which has led to them being discriminated against in both the housing and labor market. LÄS MER

  4. 14. Användning av Augmented Reality och dess nytta i samhällsbyggnad idag

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Samer Qais Matte; Frans Mohsen; [2022]
    Nyckelord :Synfält; Flera användare; Förstärkt Verklighet; Virtuell Verklighet; Blandad Verklighet; Byggnads-informationsmodellering; Datorstödd konstruktion;

    Sammanfattning : Byggindustrin har en stor potential i att vara väl digitaliserad. Byggindustrin är en av de äldsta bland de industrier på jorden, att den inte ligger i framkantenen när det gäller att vara digitaliserad är inget nytt. LÄS MER

  5. 15. ”På så sätt blir matte lite undangömt men den finns alltid med” : Matematikundervisning i den mångkulturella förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jacqueline Jonsson; Vjollca Januzi; [2022]
    Nyckelord :matematikundervisning; resonemang; bishop; matematiska aktiviteter; förskollärare; mångkulturell;

    Sammanfattning : Matematik har ett stort utrymme i förskolans läroplan. Samhället håller på att bli alltmer mångkulturellt, vilket även leder till mångkulturella förskolor. Vi har i vår studie valt att utgå från matematikundervisningen i förskolan eftersom vi tycker att det är en viktig del i barns utbildning. LÄS MER