Sökning: "Multicultural preschool"

Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden Multicultural preschool.

  1. 21. "Och förutom det så ska man ju göra allt som står i läroplanen också…Då blir man svettig!” : Undersökning baserad på intervjuer, observationer och enkäter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nadine Schüssler; Yana Troyan; Sofia Seferouglou; [2018]
    Nyckelord :organisation of educational activities; education; scope of action of preschool teacher; planning of education; preschool; childgroups; organisation av undervisning; undervisning; planeringstid;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to gain knowledge about which scope for action and tasks are included in the organisation of educational activities on the preschool and which competences are lifted up by preschool teacher to conduct educational activities. The database consists of questionnaires, observations and interviews at the municipal and multicultural preschools located in Stockholm. LÄS MER

  2. 22. Working in a culturally diverse preschool Focus on preschool teachers’ experiences and perceptions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Eleni Tampaki; [2017-02-15]
    Nyckelord :multicultural education; preschool; life-history research; Teachers’ voices;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the current study is to give the opportunity for teachers’ voices, which have often remained silent, to be heard. Through teachers’ personal stories, the study intends to identify patterns of similarity in order to gain valuable insights of the lived experiences of the preschool teachers working in a multicultural environment. LÄS MER

  3. 23. Olikheter är en tillgång : En studie om integration av nyanlända barn i förskolan med fokus på kultur och språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Fanny Nordin; maria Eriksson; [2017]
    Nyckelord :New arrivals; culture; language development; integration; preschool; Nyanlända; kultur; språkutveckling; integration; förskola;

    Sammanfattning : Att flytta till ett nytt land och anpassa sig till ett nytt språk, en annan kultur och nya normer och värderingar innebär en stor livsförändring. Syftet med denna studie är att belysa hur förskollärare arbetar med integration av nyanlända i förskolan med fokus på kultur och språk. LÄS MER

  4. 24. Snart kommer jultomten...! Eller? : En studie om hur förskollärares tankar och reflektioner går kring arbetet med högtider och traditioner i förskolan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ann Arian; Anna Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Celebrations; festivals; traditions; preschool; whiteness; culture; religion; stranger.; Högtider; traditioner; förskola; vithet; kultur; religion; främling.;

    Sammanfattning : In this study, we explore six preschool pedagogues’ experiences regarding the celebrations of cultural and religious festivals and traditions, and how this is noted in their respective preschool settings. The purpose of this critical study is to make educators aware of how children’s ethnic and cultural diversity is reflected in the preschool’s attention or lack of attention to different festivals and traditions. LÄS MER

  5. 25. "Det är väldigt flummigt" : Pedagogers möte med förskolans läroplan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Theodora Xanthoulidou; [2017]
    Nyckelord :Pedagogue; Preschool s curriculum; multiculturalism; interculturality; democracy; Pedagog; förskolans läroplan; mångkulturalitet; interkulturalitet; demokrati;

    Sammanfattning : The aim of the study is to illuminate and clarify how educators with foreign backgrounds, pedagogical education and/or educational experience interpret the curriculum and how the curriculum is implemented at multicultural preschools. To visualize this, I ask the following questions: How do the educators experience the Swedish curriculum? What do the educators regard as multiculturalism based on the curriculum? What are the educators views concerning democracy based on the curriculum? What significance do the educators believe the verbal language has in their work? The study is based on interviews with four informants. LÄS MER