Sökning: "Preschool studio"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden Preschool studio.

  1. 6. Drömmar för musikämnet : En kvalitativ intervjustudie där musikdidaktiken beskrivs i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Linda Bäckvall; [2018]
    Nyckelord :Music Didactics; Musicking; Preschool Teacher; Preschool; Music Activity; Dreams.; Musikdidaktik; musicking; förskollärare; förskola; musikaktivitet; drömmar.;

    Sammanfattning : The purpose of this degree project is to describe and analyze how pre-school teacher´s didactically arrange different music activities in the work. To gain understanding and the importance of music didactics in preschool. LÄS MER

  2. 7. Barns estetiska skapande i olika miljöer : En kvalitativ studie om fem förskollärares uppfattningar kring barns estetiska läroprocesser i förskolans olika skapande miljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mafi Misirhanova; [2017]
    Nyckelord :Creativity; aesthetic learning processes; studio and creative corner; language development; social interaction; Skapande; estetiska läroprocesser; ateljé och skapande hörna; språkutveckling; socialt samspel;

    Sammanfattning : Title: Children's aesthetic creation in different environments - A qualitative study of five preschool teachers 'perceptions of children's aesthetic learning processes in pre-schools' creative environments. Author: Mafi Misirhanova Supervisor: Karin Ehrlén Term: Spring 2017  The purpose of my thesis is to examine how the five pre-school teachers who participate in my study reflect about aesthetic expressions in relation to children's learning in preschool. LÄS MER

  3. 8. Barn leker med skräp i förskolan : Återbruksmaterial i Reggio Emilia inspirerade förskolor

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Zjian Matty; Hiba Korokji; [2017]
    Nyckelord :Reggio Emilia; Internalization; Recycling Material; Sustainable Development; The competent child; Reggio Emilia; Internalisering; Återbruksmaterial; Hållbar utveckling; Det kompetenta barnet;

    Sammanfattning : The objective of this study is to examine how some preschool teachers working with recycling materials in Reggio Emilia inspired preschools. The study questions are "Why do educators in Reggio Emilia inspire preschools to use recycling materials in their preschools?" And "What is the purpose of educators with recycling materials?"   This research was done in the form of qualified interviews with five pre-school teachers and a studio carving. LÄS MER

  4. 9. Trolland

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Elina Terese Jansson; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Solna; Tove Jansson; Massivträ; Pyramidtak; Trapplopp; Sekvens; Sagor;

    Sammanfattning : Sagor har under alla tider varit verktyg för att underhålla, inspirera och utbilda speciellt barn. För många av oss har sagan spelat en central och viktig roll i vår uppväxt och från dom har vi minnen som aldrig försvinner. Vi minns rytmen i texten, färgerna i bilden eller personen som berättade dom. LÄS MER

  5. 10. Barns kommunikation, rörelse och agerande i ateljén på en förskola i södra Sverige : -Två observationsstudier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sarah Lilja; [2017]
    Nyckelord :Preschool children; Preschool activities; Children´s action; Learning environment; Preschool studio; Förskolebarn; Förskoleaktiviteter; Barns agerande; Lärande miljö; Förskolestudio;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att bidra med kunskap om hur den möblerade miljön i ateljén i en förskola kan inverka på barns kommunikation, rörelse och agerande. Studiens frågeställningar fokuserade på hur barnen kommunicerar i ateljémiljön, hur barnen rör sig i ateljémiljön och hur barnen kommunicerar i relation till hur de rör sig eller beter sig och ateljémiljöns inverkan på barns agerande. LÄS MER