Sökning: "Självförverkligande"
Visar resultat 11 - 15 av 247 uppsatser innehållade ordet Självförverkligande.
11. "I mörkret rörde du törnet - det sprang i vildrosblom" : Om melankoli i Karin Boyes diktning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
12. Konsumtionshets i sociala medier : en analys av influencers och konsumtionskultur
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : “Konsumtionshets i sociala medier - En analys av influencers och konsumtionskultur” är författad av Matilda Åhlén, Tindra Rinman och Mathilde Treschow inom Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Uppsatsen undersöker influencers roll i dagens konsumtionskultur, närmare hur de upprätthåller och påverkar de attityder till konsumtion som förekommer. LÄS MER
13. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER
14. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER
15. Beyond Breaking News : Designing Mobile-News Experience for Gen Z and Millennials
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In an era dominated by digital media, this research investigates the shifting landscape of news consumption among Gen Z, the first "digital natives," and Millennials, often referred to as "digital immigrants." The study explored their unique relationships with the digital world and their distinct motivations for engaging with news, focusing on mobile platforms. LÄS MER