Sökning: "Turism framtiden"

Visar resultat 21 - 25 av 78 uppsatser innehållade orden Turism framtiden.

  1. 21. Hållbar mobilitet i skidorter : en studie av arbetet för en hållbar mobilitet i svenska fjälldestinationer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johan Hultman; [2018]
    Nyckelord :hållbar; mobilitet; turism; Åre; fjällturism; transporter i skidorter;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur fjällturism på olika sätt kan arbeta för att minska sin miljöpåverkan av persontransporter. Det finns en tydlig trend inom dagens turism som säger att naturen lockar fler människor än någonsin. Turistdestinationer i svenska fjällen beräknas få fler turister och en ökad besöksnäring. LÄS MER

  2. 22. Orust- möjligheternas ö till hållbar turism?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Pernilla Karlsson; [2017-10-03]
    Nyckelord :hållbar turism; hållbar destinationsutveckling; hav; natur; miljö;

    Sammanfattning : Turismen på ön har alltid haft en viktig roll i Orusts näringsliv och idag är den större än någonsin. På somrarna är det fullt med turister överallt på ön. Vissa av besökarna kommer med båt och bor i någon av gästhamnarna på ön medan andra kommer med bil eller buss för att antingen bara stanna över dagen eller övernatta. LÄS MER

  3. 23. Turistbyråns digitala möte med besökaren

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jonas Olsson; Matilda Lundberg; Anders Larsson; [2017]
    Nyckelord :Tourism; Tourist center; Tourist office; Digitalization; Social media; Besöksnäring; Turism; Turistbyrå; Digitalisering; Sociala medier;

    Sammanfattning : I Sverige förekommer turistbyråer på de flesta platser där det finns turism och den här studien undersöker digitaliseringen av turistbyråer. Den här studien berör frågor som i vilken utsträckning som turistbyråerna har digitaliserat sin verksamhet, vilka orsakerna är till turistbyråernas digitalisering och vilka potentiella effekter digitalisering leder till för verksamheten och dess framtid. LÄS MER

  4. 24. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Bengtsson; Sanne Maria Wik; [2017]
    Nyckelord :Destinations; tourism; image; destination development; word of mouth; marketing; Gothenburg; Destinationer; turism; image; destinationsutveckling; word of mouth; marknadsföring; Göteborg;

    Sammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER

  5. 25. Surfing mellan fjällen : en studie om ekoturism i surfingdestinationen Hoddevik Norge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Erik Ny; [2017]
    Nyckelord :Ekoturism; Hoddevik; Surfingturism; Hållbar turism;

    Sammanfattning : TITEL: Surfing mellan fjällen – en studie om ekoturism i surfingdestinationen Hoddevik Frågeställning: Studiens huvudfråga grundar sig i de konsekvenser turism kan föra med sig. För att förhindra en destruktiv turism kan ekoturismen ses som ett redskap. Studien undersöker hur ekoturism kan användas i Hoddevik för surfingaktörer. LÄS MER