Sökning: "affärsnytta"

Visar resultat 6 - 10 av 53 uppsatser innehållade ordet affärsnytta.

  1. 6. From Conversation to Action : Perceptions and Practices of Allyship in aSwedish Workplace Context

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Laksana Baskaran; Emelie Jin; [2021]
    Nyckelord :Allyship; Diversity Management; D I; Global Organizations; Workplace Allyship; Training; Discrimination; Cross-cultural DM; Sweden; United States; Allyship; Diversity management; Mångfald och Inkludering; Globala organisationer; Utbildning; Diskriminering; Tvärkulturell DM; Sverige; USA;

    Sammanfattning : Motivated by laws and regulations, moral grounds or the potential business advantages a more diverse workforce might bring, Diversity Management has become an ubiquitous part of organizational practices. Still, minorities are regularly exposed to social and structural discrimination at their workplaces. LÄS MER

  2. 7. Mognadsmodell för att mäta Business Intelligence : En mindre intervjustudie med en konsultfirma och dess kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oskar Alvers; [2020]
    Nyckelord :Business Intellignece; Maturity Model; Business Intelligence; Mognadsmodell;

    Sammanfattning : Författaren vill i denna uppsats identifiera hur en mognadsmodell för att mäta Business Intelligence kan hjälpa en organisation och ett konsultföretag. Författaren vill även identifiera vad som behöver mätas och vad ett BI-system består utav. BI är ett komplext område, som företag kan ha stor affärsnytta av att använda. LÄS MER

  3. 8. Utvärdering av maskininlärningsmodeller för riktad marknadsföring inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Sundström; Valentin Goodbrand Skagerlind; [2020]
    Nyckelord :Machine Learning; Prediction; Direct Marketing; Database Marketing; Logistic Regression; Elastic Net; Stepwise Selection; Costumer Behavior;

    Sammanfattning : Företag inom dagligvaruhandeln använder sig ofta av database marketing för att anpassa deras erbjudande till deras kunder och därmed stärka kundrelationen och ökaderas försäljning. Länge har logistisk regression varit en modell som ofta används för att bygga upp maskininlärningsmodeller som kan förutse vilka erbjudanden som löses in av vilken kund. LÄS MER

  4. 9. Fastighetsägarens roll i den cirkulära ekonomin

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Johan Berg; Gustav Lundström; [2019]
    Nyckelord :Circular economy; Re-use; Recycling; Resource Efficiency; Cirkulär ekonomi; Återbruk; Återvinning; Resurseffektivitet;

    Sammanfattning : Under de senaste århundradena har samhället tillämpat ett linjärt synsätt på ekonomin där varor produceras, säljs, används och sedan blir till avfall utan någon högre grad av återvinning. Det linjära synsättet har stor inverkan på vår planet med minskade ändliga resurser och ökat klimathot. LÄS MER

  5. 10. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER