Sökning: "carlsberg reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden carlsberg reklam.

  1. 1. Stereotypisering av kvinnan i ölreklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Rebecka Andreasson; Lisa Niles; [2013]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; stereotyp; könsstereotyper; könsporträttering; öl; maskulina produkter; feminina produkter; Hofstedes Maskulinitetsindex; TV-reklam; reklam. Marketing Communications; stereotype; sex stereotype; sex-portrayal; beer; masculine products; feminine products; Hofstede’s Masculinity Index; TV commercials; commercials.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Framställandet av kön i reklam är ett komplext och omdiskuterat ämne inom kommunikationsforskningen. Denna studie ämnar analysera hur kvinnan framställs i TV-reklam för en traditionellt manlig produkt. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsfull marknadsföring : En studie av Sveriges största ölproducenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Albin Kahn; Victor Matinlassi; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten söker svar på; ”Tar ölproducenter i Sverige sitt ansvar vid marknadsföring av sina produkter, med avseende på konsumentens ålder och produktens negativa effekter?” Intervjuer med Sveriges två största ölproducenter; Carlsberg och Spendrups, samt en genomgång av relevant litteratur ligger till grund för analysen i denna rapport. Resultatet tyder på att de största ölproducenterna i många avseenden är duktiga på att ta ansvar, men att det finns en hel del att göra när det gäller både sociala medier och tv-reklam. LÄS MER

  3. 3. Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucy Nordqvist; Malin Thorsell Tauvon; Lina Rudin; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; lightprodukter; hälsa; vilseledande; sötningsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande? Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag gör för att marknadsföra lightprodukter som del av en hälsosam livsstil utan att vara vilseledande. Uppsatsens teoretiska bas består av teori främst från semiotik och retorik men även om den perceptuella processen och hur reklam utformas i allmänhet. LÄS MER