Sökning: "e-handel rapport"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden e-handel rapport.

  1. 1. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Eric Håkansson; Linus Nässén Odell; [2018]
    Nyckelord :E-handel; logistik; lager; fastighet; lokaliseringsteori; regression; intervju; GIS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av webbapplikationen Folkbolaget : En e-handel med användbarhet i fokus

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Bergström; Gustav Dackner; Erik Frank; Konrad Olsson; Emil Sjövall; Anton Sundqvist; Elin Wiksten; [2017]
    Nyckelord :Webbutveckling; E-handel; Användbarhet; Navigerbarhet; Läsbarhet; Responsivitet; Folköl;

    Sammanfattning : Mikrobryggerier som brygger folköl kämpar idag med att nå ut med sina produkter till marknaden. Då e-handeln i Sverige växer kraftigt och befinner sig i en positiv trend skulle ett sätt att förbättra tillgängligheten till marknaden för mikrobryggerier vara att distribuera och marknadsföra hantverksfolköl via en webbapplikation. LÄS MER

  3. 3. Identifying Website Usability Solely from Gaze Data of Visual Search

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Martin Söderberg; [2017]
    Nyckelord :Eye tracker usability eye tracking gaze data regression analysis website visual search interface correlation;

    Sammanfattning : If researchers are able to derive usability simply by analysing gaze data it provides a quick, objective and potentially automatic way of measuring the usability of an interface. In order to do that it is essential to know which traits of the gaze data that have an impact on usability. LÄS MER

  4. 4. Lowering entry barriers in a digital era : A qualitative study about the Swedish fashion industry’s international expansion with Affiliate Marketing.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carl Brunius; Isak Lind; [2017]
    Nyckelord :Affiliate Marketing; Digital Marketing; Entry barriers; Entry Strategy; Ecommerce; Social Media; Affiliate marketing; Digital marknadsföring; E-handel; Etableringshinder; Social media;

    Sammanfattning : The internet and the rise of e-commerce have changed the foundation for how Swedish fashion companies operates. The shift has simplified for businesses to reach foreign customers who are vital for the fashion companies as the Swedish market is too small to nurture all existing companies. LÄS MER

  5. 5. ChiliChallenge : Utveckling av en användbar webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carolina Broberg; Oscar Ek; Linus Gålén; Anders Krats; Andreas Nikitidis; Fredrik Rundberg; Jakob Sanne; Johanna Trouvé; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport undersöker hur en webbapplikation inom e-handel skapas med fokus på god användbarhet. De användbarhetsområden som studerats är navigerbarhet, pålitlighet och hur en effektiv köpprocess utformas. Utifrån etablerad teori om användbarhet har en webbapplikation som säljer chilifrukter skapats. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet e-handel rapport.

Din email-adress: