Sökning: "fyra p marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden fyra p marknadsföring.

  1. 1. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Jonsson; Julia Sahlstrand; [2023]
    Nyckelord :Kriser; Covid-19; bunkring; produkt; påverkan; plats; personal; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringslagen och dynamisk prissättning - Är prismarknadsföring i kombination med dynamisk prissättning förenligt med marknadsföringslagen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Thea Midby; [2021]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; prismarknadsföring; dynamisk prissättning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitalisation has had a significant impact on the retail industry. Due to strong competition, price-conscious consumers and dynamic pricing (a pricing strategy in which prices varies several times throughout the day) prices in E-commerce are usually lower than prices in traditional commerce. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsmixens fortsatta betydelse, med hänsyn till digitaliseringen. : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Joel Lager; Pontus Hermansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing Mix; Digitalization; Big Data; Marknadsföringsmixen; Digitalisering; Big Data;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att diskutera hur marknadsföringsmixen kunnat bevarat sin betydelse över tid inom området marknadsföring, med hänsyn till de förändringar som digitaliseringen inneburit. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER

  5. 5. Grön marknadsföring i outdoorbranschen : En komparativ flerfallsstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Börjesson; Sara-Linn Asker; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och varför företag i friluftsbranschen arbetar med grön marknadsföring samt vilken grön strategi företagen har. Metod: Studien är kvalitativ i form av en komparativ flerfallsstudie med en deduktiv ansats. Teorin beskrivs först för att sedan jämföra teorin med det empiriska materialet. LÄS MER