Sökning: "bunkring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet bunkring.
1. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER
2. Hur kan resistens i varuflödeskedjan förbättra servicegraden?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Varuflödeskedjor har efter covid-19 pandemins utbrott upplevt stora störningar i flödet.Dagligvaruhandeln fick erfara extrema konsumentbeteende som innebar bunkring ochpanikköp. Dessutom kombinerades detta med råvarubrist och långa ledtider hos leverantörersom ledde till stora förseningar. Detta medförde även en försämrad servicegrad. LÄS MER
3. Construction logistics during the crisis: challenges and solutions
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Byggnadslogistik handlar om hur man förser byggprojekt med rätt material och utrustning till rätt tid. Då byggprojekt anses som temporära fabriker så är byggnadslogistiken en stor grund till att projekten fungerar så bra som möjligt. LÄS MER
4. En kris som utmanat dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under våren 2020 har många blivit påverkade av det så kallade coronaviruset, Covid19. Viruset har eskalerat i hög takt och utvecklats till en pandemi som påverkat världsekonomin och samtliga branscher. LÄS MER
5. Förändrade köpbeslut: Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19 : Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The focus of this study is marketing and consumer behavior. The research is done within context of the COVID-19 pandemic. The theoretical framework is based on theories about hoarding and irrational purchase decisions. Further on theories from other areas, such as psychology, has been added to gain a more thorough understanding of the subject. LÄS MER