Sökning: "groupon"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet groupon.
1. Rabatt- och upplevelsesajters civilrättsliga ansvar vid konsumentköp : särskilt om rabattsajten Groupon
Kandidat-uppsats, Avdelningen för juridikSammanfattning : En ny trend inom internethandeln är företeelsen av så kallade rabatt- och upplevelsesajter. På den svenska marknaden är Groupon marknadsledande rabattsajt samtidigt som LiveIt anses störst inom upplevelseförmedling. LÄS MER
2. Ekonomin bakom dagliga deals
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : På senare tid har dagligdeal-företags affärsmodell blivit föremål för en debatt, där det ifrågasätts om partnerföretag går vinnande ur en dagligdeal-kampanj. Detta examensarbete har undersökt hur lokala företag påverkas ekonomiskt av att göra en kampanj med Groupon och hur vinsten av en kampanj kan maximeras. LÄS MER
3. Konsten att samarbeta med Groupon
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Groupon is a popular group-buying website where they act as an intermediary between buyers and sellers. The company has grown rapidly and was established in Sweden in the year of 2010. LÄS MER
4. Online Discount Coupon Promotions & Repurchasing Behaviors : The Groupon Case
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : In recent years, online discount coupons provided through deal-of-the-day websites have grownrapidly. Perceived as a positive opportunity for local merchants to promote themselves in themarket, a mutual exchange occurs as consumers are able to simultaneously benefit from promotionsand discounts on services and products. LÄS MER
5. The differences between Groupon and other group-buying intermediaries: : from transactional and relational coordination perspectives
Master-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Groupon is a popular group-buying website offering daily deals and has experiencedfast growth. It has attracted amounts of imitators and they sprang up all over the world.We treat this phenomenon by taking Groupon as an intermediary executing coordinationbetween merchants and customers in the group-buying activities. LÄS MER