Sökning: "hur fördelar vi tiden"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden hur fördelar vi tiden.
1. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER
2. Rekryteraren i en digitaliseradrekryteringsprocess : En kvalitativ studie om hur rekryterare påverkas av att digitalaverktyg tagit över rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie bygger på vårt intresse för arbetet med rekrytering och dendigitala teknikutvecklingen som följt vår generation födda på 1990-talet fram till där vi äridag. Studiens syfte grundar sig därför i att få en djupare förståelse för hur digitaliseringenoch den digitala tekniken påverkar yrkesverksamma inom rekrytering. LÄS MER
3. Undervisning utomhus i förskolans verksamhet : En studie om förskollärares förhållningssätt till undervisning utomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskollärares syn på undervisning utomhus ser ut. Vi har även undersökt om förskollärare använder tiden utomhus till någon planerad undervisning, vilka faktorer som påverkar hur de planerar för undervisning utomhus och vilka fördelar förskollärare ser med undervisning i utomhusmiljö. LÄS MER
4. Att samarbeta med kamrater är ingen lyx : det är en absolut nödvändighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Kooperativt lärande är en undervisningsmetod där eleverna lär i samspel med varandra och som har sin utgångspunkt i den sociokulturella teorin. Den samhällsorienterande undervisningen gynnas av att ha en välstrukturerad undervisning, där det finns ett stödjande klimat, vilket är grunden i kooperativt lärande. LÄS MER
5. Lärares uppfattning om användning av digitala verktyg i matematik- och teknikundervisning på högstadiet
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Samhället utvecklas hela tiden och därmed bör skolansverksamhet följa denna utveckling. Allt blir digitaliserat omkring oss och ungdomar växer upp i en värld där det används i nästan alla yrken. LÄS MER