Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Jag bedömer vad jag ser" : En kvalitativ studie om idrottslärares syn på bedömning och lärande i förhållande till elevers klädval

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Caroline Ahlqvist; Elin Jacobsson; [2022]
    Nyckelord :Betygsättning; hygien; bedömning; rörelseförmåga; roller; sociokulturellt perspektiv; identitet; idrott och hälsa; allsidig rörelseförmåga;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats är att undersöka idrottslärares upplevda förmåga att bedöma elevers allsidiga rörelseförmåga i förhållande till deras klädval. Frågeställningarna var enligt följande: Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka deltagandet på lektionerna?; Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka lärandet? samt Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka bedömningen av allsidig rörelseförmåga?    Metod  Metoden som användes var en kvalitativ undersökningsmetod genom semistrukturerade intervjuer med fem verksamma högstadielärare spridda i Stockholmsområdet. LÄS MER

  2. 2. Männ-i-skors identitet : en studie om skor som medium, identitet och signaler

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Goliath Ivarsson; Lovisa Bard; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna B-uppsats demonstrerar media- och kommunikationsstudenterna Lovisa och Goliath skors eminenta roll, som ett form av medium, i den nutida processen för identitetsskapande specifikt hos Lundastudenter. Uppsatsen ämnar att kartlägga de identitetsmarkörer och signaler som skor sägs bära med sig. LÄS MER

  3. 3. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madelene Ekenberg; [2018]
    Nyckelord :randsydda skor; särskiljande kommunikation; varumärke; visuell identitet; växtbaserad dryck; betaltjänstbolag; guldägget;

    Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Sprida aska, var och varför? : om gravskicket askspridning och dess plats(er) i landskapet

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Elfrida Klacka; [2017]
    Nyckelord :askspridning; askspridningsplatser; plats; ritualisering; landskapspreferens; individualism; sekulär; valfrihet;

    Sammanfattning : I Sverige har aska sedan 1958 fått spridas utanför begravnings- platsen. Att sprida aska är en sekulär företeelse och en individuellt formad handling som under senare år ökat kra igt. Askan består av benbitar som blir kvar e er kremering och som sedan blir nmalda till ett ljust pulver. LÄS MER

  5. 5. Identitetsskapande genom skor - En studie om individers konsumtion i relation till deras identitetsskapande

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sebastian Hallenius; Tomas Jermer; [2013]
    Nyckelord :skor; konsumtion; identitet; varumärke; kläder; identitetsskapande; gruppidentitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur skor fungerar som identitetsskapare hos individer. Uppsatsens titel är: Identitetsskapande genom skor – En studie om individers konsumtion i relation till deras identitetsskapande. LÄS MER