Sökning: "internal brand communication"
Visar resultat 11 - 15 av 156 uppsatser innehållade orden internal brand communication.
11. Employer branding - en intern kommunikationskraft : En kvantitativ undersökning om medarbetares upplevelse av interna kommunikationsstrategier kopplat till employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få djupare förstelse och kunskap för om hur medarbetare på ett företag uppfattar arbetsgivarvarumärket och hur det kan bidra till att medarbetare känner ett engagemang för arbetsplatsen som arbetsgivare. I studien tillämpas en kvantitativ metod med en enkät som skickades ut till en specifik avdelning på ett företag som har 300 anställda tjänstemän. LÄS MER
12. “If you don’t grow you die” : En retorisk analys på ett miljardföretags personaltidning, från ledning till golv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The following essay is based on an anonymous organization. We are calling the organization Company X. Our main goal is to emphasize Company X internal communication with a focus on the company's values. We have chosen to start from the company's values and brand, as this should set the tone for their internal communication and brand strategy. LÄS MER
13. Arbetsgivarvarumärke – en kvalitativ studie offentlig sektor : Upplevelsen av arbetet med arbetsgivarvarumärket inom en kommunal äldreomsorgsförvaltning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Tidigare forskning menar på att det gynnar en organisation att börja arbetet med ett arbetsgivarvarumärke internt, att erbjuda befintliga medarbetare betydande attribut och på så vis uppfattas som autentisk, attraktiv och unik. Detta i sin tur skapar ambassadörer för organisationen och ett gott rykte som arbetsgivare vilket attraherar potentiella medarbetare (Backhaus & Tikoo, 2004; Lundkvist, 2015; Maxwell & Knox, 2009). LÄS MER
14. Secret sustainability: A case study of why a company might go silent with its green achievements
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Greenhushing is acknowledged as a growing concerning behavior referring to when companies deliberately avoid communicating their green achievements. Thus, while companies do substantial work within sustainability, these efforts are strategically or involuntarily not communicated, but why? The research field on greenhushing remains nascent, and scholars have inadequately explained why greenhushing occurs, particularly has previous literature overlooked the strategic perspective and company- specific circumstances. LÄS MER
15. Konsten att skapa en stamgäst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER