Sökning: "johan anselmsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden johan anselmsson.

  1. 1. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Appelqvist; Rebecca Andrén; Emma Skäremo; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Varumärkesstrategi; Varumärke; Byråer; Plattform; Brand Platform; Brand Strategy; Brand; Agencies; Platform; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER

  2. 2. Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Chesley Norman; Charlotte Valind; Lisa Bustamante; [2007]
    Nyckelord :International Retailing; Determinants of Customer Satisfaction; Culture; United States; China; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Culture’s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. LÄS MER

  3. 3. Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Börsbo; Sara Lindskog; [2002]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundklubbar; MQ; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel:Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram. Författare :Malin Börsbo och Sara Lindskog Handledare: Johan Anselmsson Problem: I litteraturen kring relationsmarknadsföring och lojalitetsprogram, eller kundklubbar som det också kallas, är företagsperspektivet idag det dominerande. LÄS MER