Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Deltagarkultur i en filterbubbla : En innehållsanalys av nätsamhället Twitch.tv's externa kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Michael Johansson; [2016]
    Nyckelord :filter bubble; participatory culture; social media; Twitch; Twitch.tv; marketing communications; discourse analysis; content analysis; identification; spreadable media; gaming culture; filterbubbla; deltagarkultur; sociala medier; Twitch; Twitch.tv; marknadskommunikation; diskursanalys; innehållsanalys; identifikation; spridbar media; spelkultur;

    Sammanfattning : Participatory culture inside a filter bubble – A content analysis of the network society Twitch.tv’s external communication. The aim of this essay was to study how user-generated content is being used and how it is presented by Twitch Interactive, Inc. LÄS MER

  2. 2. Kommunal miljökommunikation - En nyckel till framgång

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jessika Öberg; [2016]
    Nyckelord :Miljökommunikation; kommuner; miljöarbete; klimathot; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Environmental communication is essential for success in the efforts to prevent or adapt to climate change. This is important at all levels but municipalities often seem to fail at this task. LÄS MER

  3. 3. “Alltså om Twitter är som Aktuellt… så är ju Instagram mer som morgonsoffan” : En kvalitativ analys av Veronica Palms och Lars Ohlys Instagram-användande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Lova Henrikson; Felix Bergenholtz; [2014]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; sociala medier; kritisk diskursanalys; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : De senaste åren har präglats ett av sociala medier-bruk i stadigt ökande omfattning. Bilddelningsplattformen Instagram är ett av dessa medier. Med 150 miljoner användare* (data hämtad 6 september 2013), är plattformen ett av de största sociala nätverken idag. LÄS MER

  4. 4. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  5. 5. När förtroendet är starkaste valutan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Brandt; Åsa Lifbom; [2009]
    Nyckelord :Kommunikation; förtroende; varumärke; finanskris; media; Swedbank; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: När förtroendet är starkaste valutan – En studie om förtroende och extern kommunikation under finanskrisen, med fokus på storbankerna Swedbank och Handelsbanken. Seminariedatum: 2009-01-12 Kurs: Kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. LÄS MER