Sökning: "kundkapital"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet kundkapital.
1. Intellektuellt kapital : En studie om redovisning av intellektuellt kapital
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Intellektuellt kapital var ett väl diskuterat område för två decennier sedan, vilket blir påtagligt då de flesta studier som undersöker området är från 1990-talet och tidiga 2000-talet. I denna uppsats har vi valt att återigen framföra begreppet intellektuellt kapital för att upplysa om förekomsten av det i svenska företags årsredovisningar. LÄS MER
2. Kundkapitalets roll i företagsvärderingen : En jämförande studie mellan svenska och amerikanska företagsmäklares inställning till kundkapitalet i värderingsprocessen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka svenska och amerikanska företagsmäklares inställning till kundkapitalet och dess värderingsmodeller. Studien syftar även till att finna konsekvenser som en explicit redovisning av kundkapitalet skulle ha på företagsvärderingar. LÄS MER
3. Intellektuellt kapital: en kvalitativ studie om hur tre banker arbetar med och redovisar det intellektuella kapitalet
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : .... LÄS MER
4. Relation mellan human- och strukturkapital
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att studera styrningen samt relationen av human-, struktur- och kundkapital. Analysera denna relation mellan tjänsteproducerande och varuproducerande företag. Samt att diskutera kapitalen i relation till redovisningen.. LÄS MER
5. Den intellektuella vägen till framgång - en utvärdering av Deloittes prioriterade initiativ
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är utvärdera Deloittes avdelning Clients & Markets aktiviteter, det vill säga deras strategiska åtgärder och definierade arbetsområden, efter hur viktiga de är i förhållande till varandra för Deloittes framtida framgång. Metod: För att nå vårt syfte tar vi hjälp av intellektuellt kapital-teori, innovationsteori och Corporate Entrepreneurship-teori. LÄS MER