Sökning: "lärande och multimedia"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden lärande och multimedia.
16. Utvecklingssamtal i förskolan. : En kvalitativ studie om några pedagogers konstruktioner av utvecklingssamtal i förskolan-
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap och en diskussion om hur några pedagoger beskriver konstruktionen av utvecklingssamtal på förskolan samt hur pedagogerna beskriver det innehåll som de anser bör finnas med vid ett utvecklingssamtal. Studien har genomförts med utgångspunkt från ett konstruktionistiskt perspektiv med hjälp av en mindre enkätundersökning samt en fördjupad intervjustudie där svaren sedan har bearbetats kvalitativt. LÄS MER
17. Datorn som dragningskraft och den digitala världen i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att diskutera datorn som redskap på fritidshemmet i samband med barns lärande. Studien är baserad på kvalitativa och kvantitativa metoder. Fritidspedagogerna intervjuades och en enkät utformades för elever i årskurs 2 och 3. LÄS MER
18. Designprocess för ett pedagogiskt memoryspel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Tekniska apparater och spelapplikationer blir en allt större del av den nya generationens vardag och lärande applikationer används allt mer som läromeldel i förskolan. Enligt läroplanen för förskola så skall multimedia och informationsteknik ha en lika stor del av lärandet som bild, sång, dans, rytm och rörelse. LÄS MER
19. Hur används verktyget IT i förskolan? : En etnografisk undersökning om IT som ett verktyg i lärandesituationer i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Den här rapporten bygger på en vetenskaplig undersökning som genomfördes under hösten 2013. Syftet med undersökningen var att ta reda på hur IT kan används i förskolans verksamhet idag. LÄS MER
20. Multimediala verktyg för språkutveckling : En kvalitativ studie om multimedia i undervisningen för de tidigare skolåren
M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur lärare i årskurs ett till tre använder sig av multimediala verktyg för att främja elevernas språkutveckling. Vi vill också få kännedom om varför de använder sig av multimedia samt deras attityder till användandet. LÄS MER