Sökning: "lärande och multimedia"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden lärande och multimedia.
11. INTERACTIVE AND MULTIMEDIA-BASED DIGITAL TEXTBOOKS FOR FLIPPED LEARNING
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to explore the practices and challenges of teachers using interactive and multimedia-based Digital Textbooks (DT) in International Baccalaureate Science Diploma Programs (IBDP) and investigate whether they could support student-centered learning methods such as Flipped Learning (FL). Theory: The study employed Activity Theory to investigate activities of teachers in their school environments. LÄS MER
12. Gympa på skärmen : En kvalitativ studie om IKT-stöd i undervisning i idrott och hälsa
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka elevernas upplevelser och erfarenheter av IKT-stöd i undervisningen i idrott och hälsa och hur användningen av IKT bidrog till deras lärande. Den metod som användes i studien var kvalitativa intervjuer genom stimulated recall och nio elever från en högstadieskola intervjuades. LÄS MER
13. IKT som kulturellt verktyg : Förskollärares resonemang kring användandet av digitala verktyg i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Användningen av informations- och kommunikationsteknik (IKT) har ökat i dagens samhälle. Detta ställer högre krav på förskollärarnas kompetens och förskolans innehåll. IKT i förskolan kan gynna barns utveckling och lärande om det används som ett didaktiskt verktyg. LÄS MER
14. Bild för bättre lärande av naturvetenskap inom högskolan : Högskolestuderandes upplevelse av naturvetenskap genom användandet av bilder i undervisning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka om studenter som går första året på en teknisk högskola upplever att närvaron eller frånvaron av bilder i undervisning av ett naturvetenskapligt ämne påverkar deras förståelse för ämnet och hur väl de minns ämnet som studeras. Genom semi-strukturerade kvalitativa intervjuer fick sju studenter berätta om sina erfarenheter från grundläggande kemi- och fysikkurser på högskolan och om erfarenheter av bilder i andra studier. LÄS MER
15. Barnen kan mer än vi : - En studie kring digitala verktyg i förskolan ur pedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Vårt syfte är att undersöka hur pedagoger beskriver användandet av digitala verktyg i förskolan och sin förtrogenhet med att hantera dessa. Ett syfte är också att undersöka på vilka sätt pedagoger uppfattar att digitala verktyg bidrar till sociala samspel i förskolan. LÄS MER