Sökning: "lärande och multimedia"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden lärande och multimedia.
21. Flippad matematik : Elevers uppfattningar av det inverterade klassrummet
L3-uppsats, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : I det inverterade klassrummet flyttas genomgångarna från klassrummet till videofilmer som eleverna ser på hemma. Lektionerna ägnas till stor del åt sådant som annars hade utgjort hemarbete för eleven. LÄS MER
22. Narrativ för arenaspel : att skapa ett narrativ till ett ”mutiplayer Online Battle Arena” koncept
Kandidat-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärandeSammanfattning : In 2011, I and fellow student at Gotland University created a multimedia game. To fit the time constraints a “vertical slice” was created. This means a small sample of the game is taken which allows the user to understand how the game works, and at the same time, get a visual demonstration of how the game is designed. LÄS MER
23. Unga vuxnas upplevelser av Internet Communities : En studie om hur virtuell gemenskap kan utveckla socialt kapital och lärande
M1-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilka upplevelser unga vuxna har beträffande den virtuella gemenskapen på Internet communities och hur det påverkar deras hälsa och lärande. Studien grundar sig på folkhälsopedagogiskt perspektiv och bygger på en kvalitativ studie. LÄS MER
24. Barns delaktighet i användningen av media och IKT i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Today's children characterized and named according to Palfrey and Gasser for digital natives. Children are shaped by the use of media and ICT (Information- and Communication Technology) in a natural way. If their participation in environments where the media and ICT is common, it leads to other conditions than the previous generations. LÄS MER
25. Vilka faktorer styr multimedieanvändning i undervisningen? En studie om lågstadiepedagogers förhållningssätt till multimedia i undervisning
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte:I föreliggande studie har vi valt att undersöka i vilken mån pedagoger pålågstadiet använder multimedia i undervisningen och vilka faktorer som styrderas multimedieanvändning.Material: För att fulltfölja vårt syfte har vi använt oss av olika datasamlingsmetoder. LÄS MER