Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
2. Cash is no longer king : En studie av införandet av kontaktlös betalning i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen mot ett kontantlöst samhälle medför ständig utveckling av nya betaltjänster. En sådan är kontaktlös betalning vilken innebär att användaren endast behöver svepa kortet i luften över kortterminalen för att betala. ICA Banken är under maj 2015 först ut i Sverige att lansera bankkort med kontaktlös betalfunktion. LÄS MER
3. Gör det rätt från början : En studie om framtagande och lansering av nya varumärken i enskilda företag
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv analysera och klargöra hur enskilda företag arbetar vid framtagande samt lansering av nya varumärken. Uppsatsen syftar också till att identifiera samt utvärdera likheter och skillnader i varumärkesbyggandeprocessen mellan olika företag. LÄS MER
4. "Gör livet levande - ha en affär"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Konsumenters diskussioner kring produkter och tjänster, s.k. word of mouth, har fått alltmer betydelse i takt med framväxten av Internet och sociala medier. Dessa digitala verktyg har möjliggjort en större spridning av konsumenters åsikter och diskussioner, vilket kan påverka ett företags varumärke både negativt och positivt. LÄS MER
5. Identifiering och mervärde av ett varumärke : En kvalitativ fokusgruppsstudie av en intern varumärkesprofilering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Abstrakt Genom kvalitativa fokusgruppsintervjuer analyseras AkzoNobels implementering av den nya interna varumärkesprofilen och dess anställdas åsikter cirka tre år efter början av projektet "One AkzoNobel". Detta är en fallstudie där studiens resultat bygger på ett intervjutillfälle med varje respondentgrupp. LÄS MER