Sökning: "manligt och kvinnligt köpbeteende"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden manligt och kvinnligt köpbeteende.

  1. 1. Beteende som driver e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA BRANDER; KLARA NILSSON UNENGE; [2014]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; E-handel; Köpprocessen;

    Sammanfattning : Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar från fysiska butiker, expansionen gör det därför betydelsefullt att förstår konsumenters beteende på webben. Den globala marknaden bidrar till hård konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svårt för mindre aktörer att synas och behålla sina marknadsandelar. LÄS MER

  2. 2. Vilken enskild faktor har störst påverkan vid val av dagligvaruhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny-Ann Björn; Angelica Thörnqvist; [2012]
    Nyckelord :genus; påverkansfaktor; dagligvaruhandel; konkurrensmedelsmix; sortiment; pris; läge;

    Sammanfattning : Många dagliga köpbeslut berör saker som måste inhandlas till hemmet för vårt dagliga leverne. Matvaror, toalettpapper och övriga nödvändiga varor inhandlas ofta på samma butik om och om igen. LÄS MER

  3. 3. Kvinnor njuter, män jagar -Myt eller sanning?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Gustafsson; Madeleine Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :shoppingbeteende; mode; shopping behavior; consumer behavior; male; female; differences; similarities; fashion; konsumentbeteende; manligt; kvinnligt; likheter; skillnader;

    Sammanfattning : Idag riktar många butiker in sig på sina kvinnliga kunder. De är väl omtalat hur kvinnor handlar och att de ser shopping som ett nöje. Butikerna sätter upp erbjudande för att locka kvinnor att handla mer och göra dem tillfredsställda; då kommer de tillbaka igen. LÄS MER

  4. 4. Den svenska mobiltelefonmarknaden - en studie i manlit och kvinnligt köpbeteende och marknadsföringens sätt att påverka detta

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Ekman; Filip Olsson; Arash Azizi; [2004]
    Nyckelord :köpbeteende; manligt kvinnligt; marknadsföring; Mobiltelefoner; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Som huvudproblem hade vi frågeställningen: Hur skiljer sig mäns och kvinnors preferenser för och köpbeslutsprocesser vid val av mobiltelefon åt och vad påverkar dessa? Hur kan marknadsföringen utformas för att möta dessa olikheter? Syftet med uppsatsen var att genom teori och empiri undersöka kvinnors och mäns preferenser och köpbeslutsprocesser och vad som påverkar dessa samt att undersöka den marknadsföring som finns idag och hur denna tar eller skulle kunna ta hänsyn till olikheter mellan könen. Metoddelen på uppsatsen bygger till stor del på en kvalitativ studie. LÄS MER