Sökning: "olika typer av kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden olika typer av kunder.

  1. 1. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  2. 2. Ärendehantering genom maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Daniel Bennheden; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; machine learning; case management; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neural network; Artificiell Intelligens; maskinlärning; ärendehantering; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neurala nätverk.;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet undersöker hur artificiell intelligens kan användas för att automatisktkategorisera felanmälan som behandlas i ett ärendehanteringssystem genom att användamaskininlärning och tekniker som text mining. Studien utgår från Design Science ResearchMethodology och Peffers sex steg för designmetodologi som utöver design även berör kravställningoch utvärdering av funktion. LÄS MER

  3. 3. Impact of Increased Grocery Prices on Households : Studying Sweden 2022/2023

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Freja Engström; Caroline Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Price Elasticity; Price Shock; OLS Regression; Price Increases; Food Consumption; Household Demand; Grocery Prices; Income Effects; Organic Produce; Priselasticitet; Prischock; OLS-regression; Prisökningar; Livsmedelskonsumtion; Hushållsefterfrågan; Livsmedelspriser; Inkomsteffekter; Ekologiska Livsmedel;

    Sammanfattning : In 2022, food prices increased rapidly, prompting this investigation into how the price shock has impacted consumer behavior. Previous studies have found that price shocks affect low- income households with children the most. A switch to more calorie-dense food and a decreased consumption of snacks. LÄS MER

  4. 4. ChatGPT - Verktyg eller fasa för universiteten? : En studie om svenska universitetslärares åsikter om ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Henok Bereketab; Diba Dehnad; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; ChatGPT; AI; Artificial intelligence; universities; Chattbot; ChatGPT; AI; Artificiell intelligens; universitet;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence is one of many technologies that is rapidly growing. There aremany different kinds of AI-tools, such as transcription programs that can convert anaudio or video recording to a transcripted text. LÄS MER

  5. 5. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Celina Johansson; Hilda Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Internet banking; Traditional banking; Customer Value; Innovation; Digitalization; Internetbank; Traditionell bank; Kundvärde; Innovation; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER