Sökning: "outside-in perspective"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden outside-in perspective.
1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
2. Medveten eller omedveten användning? : - En kvalitativ fallstudie av hur enhetschefer på Försäkringskassan använt sig av en förändringsmodell i en organisationsförändring
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förändringsmodellen ADKAR har använts bland enhetschefer på Försäkringskassan och vilken betydelse den har haft för de under en organisationsförändring. För att uppfylla studiens syfte har en organisationsförändring studerats utifrån ett första linjens chefsperspektiv. LÄS MER
3. The challenges and opportunities of sustaining a brand through repositioning: The Jägermeister Case
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this research paper is to examine the challenges of repositioning both in aligning the brand image with the brand identity and in sustaining the brand equity through creating consistency. This research is examined through the case of Jägermeister. Methodology: A qualitative research method was conducted. LÄS MER
4. Den vägledande kommunikationen: En studie om Inbound Marketings potentiella värde i offentliga organisationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av internet har inneburit stora förändringar i hur organisationer kommunicerar externt, och forskning indikerade att nya digitala marknadsföringsstrategier som Inbound Marketing hade en ökad effektivitet hos privata företag till följd av det nya digitala landskapet. Trots detta fanns inga tidigare studier kring strategins potentiella värde för offentliga organisationer. LÄS MER
5. Fill up the bottle with iconic liquid: a qualitative research conceptualising iconic packaging
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how a brand’s packaging design becomes iconic through entering pop culture/art. Design/methodology/approach: This paper is of qualitative nature, based on a traditional literature review along with multiple case-study research. LÄS MER