Sökning: "prior ethos"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden prior ethos.
1. Borde vi förlåta Margaux Dietz? En kvalitativ analys av Margaux Dietz kriskommunikation efter den kritiserade videon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Befintlig forskning om kriskommunikation utgår vanligtvis från ett organisatoriskt perspektiv, denna studie fokuserar istället på personliga varumärken. Tack vare influencer marketings framväxt har personliga varumärken fått en allt större betydelse inom marknadsföring idag. LÄS MER
2. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER
3. Ett genis trovärdighet : En retorisk analys av Albert Einsteins vetenskapliga ethos
Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Albert Einstein published the English translation of Relativity: The Special and General Theory in the midst of two big events in 1920: the confirmation of the two theories of relativity and spacetime in 1919 and the Nobel prize in physics in 1921. The new global celebrity wanted to make the theories intelligible and readable for an international English-speaking audience, an audience that also included antagonistic scientists and even anti-Semites. LÄS MER
4. “We have got this wrong” : En kvalitativ fallstudie av H&M:s kriskommunikation på deras sociala medier i fallet om ”coolest monkey in the jungle".
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Prior research has pointed out the importance of companies attending social media during company crises. Though limited studies have examined how crisis communication stands on social media platforms during real organisational crises. LÄS MER
5. Stereotyper, dubbelhet och identitet i konstruktionen av ethos : Pim Lindgrens ethos i Aftonbladet TV:s "Mitt ID"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : En ethosanalys där talaren är en icke-binär transperson kan utgöra ett exempel på när teorier som behandlar ethos i en vidare bemärkelse än endast i talsituationen är särskilt relevanta. Artiklar av Ruth Amossy och Stefan Helgesson har använts i den här uppsatsen för att både förstärka och komplettera varandra. LÄS MER