Sökning: "public engagement"
Visar resultat 1 - 5 av 494 uppsatser innehållade orden public engagement.
1. The forgotten sand bee. A follow up on the status of the golden sand bee Andrena marginata in municipality of Mark, a decade later
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Over a decade ago, a conservation project aimed at preserving the endangered golden sand bee (Andrena marginata) populations in the Storån valley of the municipality of Marks was initiated. The species, red-listed in Sweden as well as in many other European country, specializes in pollen from Devil's bit. LÄS MER
2. Prevalent Discord. Exploring and estimating the prevalence of the type of user disagreement on news media Facebook posts discussing the Colombian peace process (2020-2022)
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis is dedicated to exploring and understanding public reactions within negotiated peace settlements based on social media data. Concretely, to modeling public opinion and sentiment within the context of the Colombian peace process using a curated dataset of N= ~1. LÄS MER
3. Local History Awareness : And its Influence on Young People in a Post-Communist Region
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This project explores the impact of a mobile website (MWS) designed to enhance knowledge and interest in local history among residents of Eberswalde as a sample for an Eastern German post-communist city. It aims to strengthen the sense of regional identity and attachment, potentially affecting their decision to remain in or leave the region. LÄS MER
4. Nya Moderaternas retorik i det postmoderna tillståndet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorikSammanfattning : This thesis explores the renewal process within the Moderate Party from a postmodern perspective, focusing on epideictic rhetoric and theories of pseudo-events. By analyzing the party's strategic repositioning and communication methods, the study examines how the Moderates reshaped their public image and relationship with the electorate. LÄS MER
5. Vad är poängen? : En narrativ jämförande analys av Kevin Bangs egna videor och marknadsföringsvideor
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Reklam har genom tiderna utvecklats från att vara övervägande argumenterande text till att påsenare år ha en mer berättande ansats, särskilt med framväxten av videoreklam. Socialamedier har lockat många företag att flytta sin reklam från traditionella medier till socialamedier på grund av den ökande användningen. LÄS MER