Sökning: "resebranschen sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden resebranschen sociala medier.

  1. 1. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  2. 2. Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Bordier; Robin Masth; [2015]
    Nyckelord :eWOM; kundförväntningar; online; resebranschen; servicekvalité; sociala medier;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers’ expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som marknadsföringskanal : En fallstudie i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Madeleine Bergkvist; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; kundrelationer; värdeskapande; resebranschen; marknadsföring; word of mouth;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att studera hur mindre företag i resebranschen kan använda sociala medier som en framstående marknadsföringskanal för att öka kännedomen om företagets varumärke, samt skapa ett gemensamt värde för både kund och företag. De huvudsakliga teorier som ligger till grund för den här studien är sociala medier, sociala medier som marknadsföringskanal, varumärket, segmentering, strategi, krishantering, marknadsföring och kundservice, kundrelationer och värdeskapande, word of mouth, samt framtid. LÄS MER

  4. 4. The more we get people to talk to us, the more we get to know about them : En studie om hur företag tar tillvara på kundinformation ur sociala medier

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Charlotte Andersson; Hanna Johansson; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; kundinformation; resebranschen; customer knowledge management;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers framväxt - framtidens marknadsföring för resebolagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktoria Palmaer; Jennifer Redinge Rosengren; Marina Valencuk; [2012]
    Nyckelord :informations- och kommunikationsteknologin; internet; marknadsföring; sociala medier; trovärdighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sociala mediers framväxt – framtidens marknadsföring för resebolagen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 2012-08-27 Författare: Jennifer Redinge Rosengren, Victoria Palmaer, Marina Valencuk Handledare: Torleif Bramryd och Josefine Östrup Backe Nyckelord: Informations- och kommunikationsteknologin, Internet, marknadsföring, sociala medier, trovärdighet. LÄS MER