Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER

  2. 2. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Åstrand; Julia Elgh-Lewén; [2017]
    Nyckelord :Fysisk försäljningskanal; Gigital försäljningskanal; Multikanalförsäljning; Varumärkesbyggande; Integration.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER

  3. 3. What role in the nitrogen supply do organic fertilizers have for organic farming?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Arvid Aschan; [2017]
    Nyckelord :organic farming; organic fertilizers; nitrogen supply;

    Sammanfattning : The demand for organic products has been substantially increasing, which has been noted by Lantmännen, one of Northern Europe´s largest agricultural cooperative. With the increasing demand for organic products, Lantmännen has set a goal of doubling its trade in organic grain by year 2020. LÄS MER

  4. 4. Furfurylering och värmebehandling av trä : Är detta två modifieringsprocesser för framtiden?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggnadsteknik; KTH/Byggvetenskap

    Författare :Karin Bergstrand; Sofie Jonsson; [2014]
    Nyckelord :furfurylering; värmebehandling; träskydd; trämodifiering;

    Sammanfattning : Denna artikel är en del av ett kandidatexamensarbete inom civilingenjörsprogrammet med inriktning Samhällsbyggnad på Kungliga Tekniska Högskolan. I artikeln undersöks de två trämodifieringsmetoderna värmebehandling och furfurylering. LÄS MER

  5. 5. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Erik Wetterberg; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; mellanstruken panel; byggvaruhus; diffusion of innovation; competitive landscape; co-opetition; dominant logic;

    Sammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER