Sökning: "varumärke kundlojalitet"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden varumärke kundlojalitet.
16. Vad påverkar kunders val av butik inom dagligvaruhandeln? : En kvantitativ studie om butiksattributs betydelse för kundlojalitet inom Coop Forums butiker i Region Nord.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den svenska dagligvaruhandelns utveckling går mot fler etablerade stormarknader i utkanten av städer. Följderna blir att mindre butiker på landsbygden konkurreras ut och att kunder väljer handelsområden framför butiker i stadskärnor. LÄS MER
17. Värdering av varumärket : En jämförande studie mellan SEB och Länsförsäkringar Södermanland
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vilket tillvägagångssätt används för att samla in relevant information för värderingen? Finns det en generell metod för varumärkesvärdering eller använder sig företag inom bankbranschen av olika metoder? Hur redovisas kostnaderna för varumärket i årsredovisningen? Syfte: Syftet med studien är att jämföra två företag inom banksektorn med internt upparbetade varumärken genom att studera likheter och skillnader i hur de värderar sitt varumärke. Metod: Metoden som använts i denna studie är en kvalitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER
18. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
19. En studie om sambandet mellan priselasticitet och konsumenters lojalitet för livsmedel i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vår studie visade att det fanns ett samband mellan marknadsandel och lojalitet. Vidare vad gäller sambandet mellan lojalitet och priselasticitet samt pris och lojalitet hittades inget samband eftersom denna var väldigt svag... LÄS MER
20. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER