Sökning: "varumärke kundlojalitet"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden varumärke kundlojalitet.

  1. 16. Vad påverkar kunders val av butik inom dagligvaruhandeln? : En kvantitativ studie om butiksattributs betydelse för kundlojalitet inom Coop Forums butiker i Region Nord.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annamaria Boström; Theresia Johansson; [2014]
    Nyckelord :Storeattributes; store image; store satisfaction; store loyalty; Coop Nord;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvaruhandelns utveckling går mot fler etablerade stormarknader i utkanten av städer. Följderna blir att mindre butiker på landsbygden konkurreras ut och att kunder väljer handelsområden framför butiker i stadskärnor. LÄS MER

  2. 17. Värdering av varumärket : En jämförande studie mellan SEB och Länsförsäkringar Södermanland

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Denha Holia; Coppola Camila; Jablonska Sylvia; [2014]
    Nyckelord :Brand; brand valuation; Customer Loyalty; trademark; intangible asset; bank; Varumärke; varumärkesvärdering; kundlojalitet; immateriell tillgång; bank;

    Sammanfattning : Frågeställningar:                  Vilket tillvägagångssätt används för att samla in relevant information för värderingen? Finns det en generell metod för varumärkesvärdering eller använder sig företag inom bankbranschen av olika metoder? Hur redovisas kostnaderna för varumärket i årsredovisningen?   Syfte:                                     Syftet med studien är att jämföra två företag inom banksektorn med internt upparbetade varumärken genom att studera likheter och skillnader i hur de värderar sitt varumärke.   Metod:                                   Metoden som använts i denna studie är en kvalitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 18. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Ahlqvist; Sanna Makslahti; [2014]
    Nyckelord :hotell; varumärke; varumärkesbyggnad; motivation;

    Sammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER

  4. 19. En studie om sambandet mellan priselasticitet och konsumenters lojalitet för livsmedel i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Oxwall; Lejla Karcic; Filis Usein; [2014]
    Nyckelord :Priselasticitet; Kundlojalitet; Prisförändringar; Varumärke; Livsmedel; Price elasticity of demand; Customer loyalty; Price changes; Branding; Food; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vår studie visade att det fanns ett samband mellan marknadsandel och lojalitet. Vidare vad gäller sambandet mellan lojalitet och priselasticitet samt pris och lojalitet hittades inget samband eftersom denna var väldigt svag... LÄS MER

  5. 20. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Kapetanakis; Johan Eriksson; [2014]
    Nyckelord :customer loyalty; reward programs; customer engagement; repeat purchase; added value; customer behavior; brand; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundens engagemang; återköp; mervärde; kundbeteende; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER