Sökning: "varumärke kundlojalitet"

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden varumärke kundlojalitet.

  1. 11. Metal-logotyper och konsumenter : En studie om identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Bengtsson; Paula Lundin; [2017]
    Nyckelord :Logotyp; Varumärke; Heavy metal; Subkultur; Kund; Hårdrockare; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka vilken påverkan heavy metal bands logotyper har och vilket budskap de förmedlar till kunden. Därefter vill vi undersöka vilken identitet dessa logotyper förmedlar till kunden. 1. Vad formar relationen mellan kund och logotyp för att skapa en identitet hos konsumenten inom heavy metal subgruppen? 2. LÄS MER

  2. 12. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Enblom; Anita Music; [2017]
    Nyckelord :Differentiation; differentiation strategies; loyalty; behavioral loyalty; attitude loyalty; pharmacy; Differentiering; differentieringsstrategier; lojalitet; beteendelojalitet; attitydlojalitet; apotek;

    Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER

  3. 13. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  4. 14. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victor Sandkvist; Olof Lantto; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; underleverantör; byggbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER

  5. 15. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Wahlström; Lisette Holmberg; Sanna Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Offentlig organisation.; Varumärkesrykte; Varumärkesidentitet; Employer branding Varumärkesimage; Utbildning; Branding; Gymnasieskola; Friskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER