Sökning: "varumärke kundlojalitet"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden varumärke kundlojalitet.

  1. 21. Har svenska nyhetsmedier privilegierat Apple Inc? : Undersökning av hur svenska nyhetsmedier publicerar artiklar kopplade till innovationer och företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Cecilia Anna Rosrell; Joakim Grunander; [2014]
    Nyckelord :Adoptions theory; Agenda theory; Android; Apple; Brand; Buyer behavoir; Consumer behavior; Customer loyalty; Dagens Nyheter; Hype; Innovations theory; Iphone; New York Times; Samsung; Skype; Smartphone; Svenska Dagbladet; VoIP; Adoptionsteori; Android; Apple; Buyer behavoir; Dagens Nyheter; Dagsordningsteori; Hajp; Innovationsteori; Iphone; Konsumentbeteende; Kundlojalitet; New York Times; Samsung; Skype; Smartphone; Svenska Dagbladet; Varumärke; VoIP;

    Sammanfattning : Sverige anses vara en av världens mest avancerade IT-nationer, där användningen av IT ökar inom både den offentliga och privata sektorn. Företag inom IT branschen expanderar i en starkt föränderlig bransch. LÄS MER

  2. 22. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER

  3. 23. Varumärkesarbetets inverkan på en stark relation : En studie av hur ISS Swedens strategiska varumärkesarbete uppfattas i relationen mellan dem och Bonnier Tidsskrifter AB

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jan-Olof Strömbäck; Camilla Fagerberg; [2011]
    Nyckelord :Varumärken; varumärkeskapital; varumärkesarbete; B2B och relationer;

    Sammanfattning : Varumärken har traditionellt sett använts på konsumentmarknader för att uppnå en relation till konsumenterna och därmed skapa kundlojalitet. Varumärken har även blivit ett sätt att marknadsföra sig när kunderna är andra företag. LÄS MER

  4. 24. e-CRM : En fallstudie av bokbranschens e-företag

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mathilda Dahlström; Melani Perera; [2011]
    Nyckelord :e-CRM; kundlojalitet; kundrelationer; e-handel; e-kommunikation; informationsteknik;

    Sammanfattning : Syfte Vi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna. LÄS MER

  5. 25. Att älska ett varumärke - En netnografisk studie av kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Idermark; Caroline Perman; [2010]
    Nyckelord :Kundlojalitet; brand community; konsumtion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är delvis att problematisera kundlojalitet med hjälp av Fredrick Reichelds teori. Vårt primära syfte är att undersöka hur varumärkeslojalitet tar sig uttryck på Internet i olika varumärkesgemenskaper samt hur lojalitetsuttrycken skiljer sig åt mellan våra valda varumärken. LÄS MER