Sökning: "verbal instructions"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden verbal instructions.

  1. 11. Textsamtalets betydelse för elevers läsförståelse i årskurs 4 : En kvalitativ studie om fyra lärares arbete med lässtöttning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Isabelle Kareem; [2019]
    Nyckelord :Scaffolding; Verbal scaffolding; Reading comprehension; Text comprehension; Text talk; Stöttning; Verbal stöttning; Läsförståelse; Textförståelse; Textsamtal;

    Sammanfattning : Researchers argue that systematic reading instructions is required to develop students reading comprehension even after they have learned to master the elementary skills. The purpose of this study is to investigate how four Swedish teachers in fourth grade work with text talks to improve their students understanding of texts. LÄS MER

  2. 12. Hallå, varför säger ni inget? - Yngre barns aktörskap under musikaktiviteter i relation till semiotiska resurser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Birath; Unni Ådin; [2017]
    Nyckelord :aktörskap; kommunikation; multimodalitet; musikdidaktik; musik i förskola; semiotiska resurser; shadowing;

    Sammanfattning : This qualitative study is based on a complex of problems relating to children's different preconditions to apprehend verbal communication, in combination with the fact that musical activities to a great part is communicated through verbal semiotic resources. The intention of the study is to draw attention to children's altered actorship in relation to three different semiotic resources and to discuss how we can create musical activities that allows every child to approach it with a varied form of actorship. LÄS MER

  3. 13. A correlation study between ankle pronation and knee valgus, and the effect of verbal instructions on knee valgus in young female gymnasts

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Bio- och miljösystemforskning (BLESS)

    Författare :Anna Portinsson; [2015]
    Nyckelord :valgus; pronation; verbal instructions;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Förskolebarns interaktion och kommunikation med iPad : En kvalitativ observationsstudie om barns användande av iPad på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Lisa Hjort; Eva Lind; [2014]
    Nyckelord :interaction; communication; iPad; tablet; toddlers; interplay; learning; interaktion; kommunikation; iPad; surfplatta; småbarn; samspel; lärande;

    Sammanfattning : Den kvalitativa studiens syfte var att beskriva och förstå barns kommunikation och interaktion vid användning av iPad. Observationer har skett på tre olika förskolor som aktivt använder iPad i sin verksamhet. Studien har utgått ifrån sociokulturella teorin om att barn lär av varandra i interaktion. LÄS MER

  5. 15. Kommunicera säkert : En studie om kommunikation mellan lotsar, befälhavare och bogserbåtsbefälhavare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Mikael Adriansson; Peter Johansson Breeze; [2014]
    Nyckelord :Pilot; master; tugboat master; Maritime Resource Management; communication; Lots; befälhavare; bogserbåtsbefälhavare; Maritime Resource Management; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vad lotsar, befälhavare och bogserbåtsbefälhavare ansåg om den verbala kommunikationen med hänsyn till säkerhet och effektivitet. Detta eftersom majoriteten av alla fartygsolyckor inträffar på grund av den mänskliga faktorn, där kommunikationen är en stor del. LÄS MER