Sökning: "willingness to learn"

Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade orden willingness to learn.

  1. 11. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med psykisk sjukdom på akutmottagningar : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Isabelle Olsson Nordehammar; Tove Jiborn; [2022]
    Nyckelord :Emergency department; Experiences; Mental illness; Nurses; Perceptions; Akutmottagning; Erfarenheter; Psykisk sjukdom; Sjuksköterskor; Upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa är ett växande problem i samhället trots mer öppna och förstående attityder kring ämnet. I sitt arbete möter den grundutbildade sjuksköterskan inte bara patientgruppen på psykiatriska avdelningar utan även inom den somatiska vården och akutsjukvården. LÄS MER

  2. 12. Open data – It’s sensitive : A study exploring obstacles and enablers of publishing Open data at two types of Swedish Governmental agencies

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Johan Israelsson; [2022]
    Nyckelord :Open Data; Impediments; Enablers Sweden; Open Governmental data; Data portals; Value; Barriers; Governmental agencies; Reuse; Adoption; Diffusion of innovations theory;

    Sammanfattning : There is currently an effort within the European Union and Sweden to make data produced by government agencies available for reuse to citizens and organizations. While Sweden has had a long history of sharing information with its citizens the country is currently behind its northern neighboring countries when it comes to publishing government data openly. LÄS MER

  3. 13. Diskriminering av invandrare i skolan : - En studie om upplevelser av diskriminering bland elever med afrikansktursprung

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Henok Immanuel Tesfamichael; [2022]
    Nyckelord :Stigma; discrimination; foreign background; equality; school; group affiliation;

    Sammanfattning : Sweden has become more and more multicultural where research indicate that several minority groups and people with a background other than European one, still experience stress about deviating from “the Swedish norm”. Previous research also shows that these people risk being subjected to special treatment, prejudice, and discrimination. LÄS MER

  4. 14. Utforskandets natur i rytmikpedagogik: En kvalitativ studie om fem rytmikpedagogers förhållningssätt till utforskande i sin rytmikundervisning med äldre tonåringar och yngre vuxna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jonna Glennåker; [2021]
    Nyckelord :Lära musik genom kroppen; Musikpedagogik; Musikundervisning; Påverkansfaktorer i undervisning; Rytmikpedagogik; Rytmikmetoden; Utforska; Utforskande i rytmik; Undersöka; Utbildningsvetenskap; Educational science; Explore; Exploration in eurythmics; Eurythmics; Embodiment in music learning; Factors of impact in teaching; Music pedagogy; Music teaching; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine how teachers of eurythmics describe and relate to the concept of exploration in their teaching, as well as examine how this exploration takes place in their teaching. The study also examines how teachers relate learning to exploration and what factors may have an impact on this. LÄS MER

  5. 15. Lärares uppfattningar om differentiering i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maja Westergren; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; Inclusive education; Mathematics education; Motivation; Differentiering; Inkluderande undervisning; Matematikundervisning; Motivation;

    Sammanfattning : Verksamma lärare träffar dagligen elever med skiftande förmågor. Lärare måste därför lära sig att behärska olika varianter av anpassningar som ger förutsättningar för elever att utvecklas. Differentierad undervisning kan underlätta för lärare att anpassa undervisningen oavsett elevers olika kunskapsnivåer och behov. LÄS MER