Sökning: "Annika Hanna"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Annika Hanna.
1. Upplevelse av egenvård vid insulinbehandling av diabetes mellitus typ 2 En litteraturstudie om patienters upplevelse
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
2. Upplevelse av egenvård vid insulinbehandling av diabetes mellitus typ 2 En litteraturstudie om patienters upplevelse
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Rekommendationer från medicinska experter till lärare i samband med utredning av elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : En skolgång med bra kvalitet, oavsett om du har en diagnos som påverkar skolgången eller inte, är en viktig skyddsfaktor i livet. Elevernas olika förutsättningar påverkar arbetet i skolan och en diagnos från en medicinsk expert har ofta en större tyngd i samhället (och skolan) än en pedagogisk. LÄS MER
4. "Att läsa för livet liksom"
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktTitel: ”Att läsa för livet liksom” - En kvalitativ studie kring lärares erfarenheter och uppfattningar om läsutveckling, lässvårigheter och critical literacyFörfattare: Annika Dahlberg och Hanna PeterssonTyp av uppsats: Examensuppsats, avancerad nivå, 15 hpHandledare: Anna-Karin Svensson, Examinator: Birgitta LansheimProgram: Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp.Datum: 2016-05-24Förväntat kunskapsbidrag: Vår studie bidrar med tio lärares erfarenheter och uppfattningar kring läsundervisning, lässvårigheter och critical literacy. LÄS MER
5. Att lära elever att lära sig själva : En fokusgruppsstudie om lärares föreställningar om att arbeta metakognitivt i undervisningen
Kandidat-uppsats, Övrig skolnära forskning; HLK, Skolnära forskningSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka lärares föreställningar om sitt uppdrag att främja elevers metakognitiva förmåga och hur de beskriver att de arbetar för att lära elever att lära sig själva. I undersökningen användes fokusgruppssamtal med sammanlagt sex grundskolelärare. LÄS MER