Sökning: "Barns läs och skrivutveckling i skolan"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden Barns läs och skrivutveckling i skolan.

  1. 16. Skönlitteratur som läromedel ­ en intervjustudie om hur pedagoger använder skönlitteratur i undervisningen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Malin Aldenborn; Sara Hed; Adnana Rahimic; [2007]
    Nyckelord :Skönlitteratur; Undervisning; Lärande; Läsning; Sk;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med vår undersökning är att ta reda på hur skönlitteratur kan användas som ett pedagogiskt verktygför att främja barns läs- och skrivutveckling. Vi är intresserade av att ta reda på vilka fördelar respektivenackdelar pedagogerna anser det finns med att arbeta med skönlitteratur. LÄS MER

  2. 17. Att skriva sig till läsning på datorn : en studie av Arne Tragetons metod i en mångkulturell skola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Elizabeta Blazevska; Lisa Rosén; [2006]
    Nyckelord :Läsinlärning; Skrivinlärning; Datorstödd undervisning; Mångkulturell skola;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av skolans främsta uppgifter är att lära elever att läsa och skriva. Vi fick båda ett stort intresse för elevers läs- och skrivutveckling efter att ha gått kursen Barns skriftspråksutveckling 1 i termin 5 på Högskolan Väst. LÄS MER

  3. 18. Sebastian 2 år läser! - har man som tidig läsare försprång i skolan?

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Anna Jönsson; Lina Nordestedt; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med detta arbete vill vi undersöka hur barn påverkas av att redan i förskoleåldern arbeta effektivt med läsinlärning. Läsning och skrivning är viktiga grundkunskaper för barn och därför är det av betydelse att veta om det är relevant att redan under deras tidiga levnadsår arbeta effektivt med läs- och skrivinlärning. LÄS MER