Sökning: "Barns läs och skrivutveckling i skolan"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden Barns läs och skrivutveckling i skolan.
16. Skönlitteratur som läromedel en intervjustudie om hur pedagoger använder skönlitteratur i undervisningen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SyfteSyftet med vår undersökning är att ta reda på hur skönlitteratur kan användas som ett pedagogiskt verktygför att främja barns läs- och skrivutveckling. Vi är intresserade av att ta reda på vilka fördelar respektivenackdelar pedagogerna anser det finns med att arbeta med skönlitteratur. LÄS MER
17. Att skriva sig till läsning på datorn : en studie av Arne Tragetons metod i en mångkulturell skola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: En av skolans främsta uppgifter är att lära elever att läsa och skriva. Vi fick båda ett stort intresse för elevers läs- och skrivutveckling efter att ha gått kursen Barns skriftspråksutveckling 1 i termin 5 på Högskolan Väst. LÄS MER
18. Sebastian 2 år läser! - har man som tidig läsare försprång i skolan?
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Med detta arbete vill vi undersöka hur barn påverkas av att redan i förskoleåldern arbeta effektivt med läsinlärning. Läsning och skrivning är viktiga grundkunskaper för barn och därför är det av betydelse att veta om det är relevant att redan under deras tidiga levnadsår arbeta effektivt med läs- och skrivinlärning. LÄS MER