Sökning: "David Blog"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden David Blog.

  1. 1. Blogs and Destinations -How Gothenburg is portrayed in blogs

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Källman; David Andersson; [2015-06-23]
    Nyckelord :Destination branding; Brand identity; Brand image; Blog; Gothenburg; City nature;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Den sportjournalistiska bloggens karaktär : En kvantitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Humanistiska institutionen

    Författare :Christoffer Larzon; David Rispoli Helling; [2008]
    Nyckelord :Sport journalism; weblogs; blog; blog characteristics; blogg;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to describe the characteristics of the sport journalistic weblog. To achieve this we have used the following questions: Which themes are included in the sport journalistic weblog? How much text does the sport journalistic weblog content? How often is multimediality incorporated in the sport journalistic weblog? Which references occur in the sport journalistic weblog? How many hyperlinks occur in the sport journalistic weblog? How many of the hyperlinks is internal respective external? How often does the sport journalistic weblog offers possibilities to interaction between the journalist and the reader? How often does interaction between the journalist and the reader occur? The theories we have used is both online publishing and Jan Schmidt’s analytical framework on blogs. LÄS MER

  3. 3. Bloggen inom journalistiken : En kvalitativ intervjustudie av bloggens produktionsprocess, funktion och framtid inom journalistiken

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Humanistiska institutionen

    Författare :Jens Qvarngård; David Skoghäll; [2008]
    Nyckelord :Weblog; Blog; Blogg; Journalism; Production Process; Online Journalism;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur produktionsprocessen av bloggar ser ut i relation till produktion av mer traditionella medieprodukter. Den huvudsakliga frågeställningen lyder: Hur ser produktionsprocessen ut för bloggar under redaktionell flagg? Vidare har vi även jobbat med följande delfrågor: Vad är redaktionens skäl till att införa bloggar på hemsidan? Vilka eventuella fördelar och/eller nackdelar finns med bloggar under redaktionell flagg? Under vilka villkor produceras bloggarna? Hur ser redaktionen på formatet bloggar i framtiden och dess utveckling? Metoden vi använder oss av i denna studie är personliga intervjuer och det empiriska materialet består av intervjuer med personer på den undersökta tidningsredaktionen, vilket inkluderar två skribenter, en webbchef samt en annonsansvarig. LÄS MER

  4. 4. BLOGGING FOR TRUST? An Examination of Executive Blogs From A Trust Perspective

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Jerry Häll; David Ozdoba; Matz Thunberg; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, blogs, which can be described as online journals, have started to reach a broad audience. One type of blog emerging has been the executive blog, which is maintained by a person holding an executive position within a company. Theory suggests that one possible area of use for executive blogs is to build trust. LÄS MER