Sökning: "Heining Joakim"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Heining Joakim.

  1. 1. Jag är min egen lärare : En interventionsstudie om självständig textbearbetning av elever i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Heining Joakim; Heiman Emmely; [2017]
    Nyckelord :Text revision; grade 6; pupils; school; text quality;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate how an independent revision of a self- produced text for the national examinations in Swedish for grade 6 changes its quality. An additional aim was to study whether this change in quality led to a change in the grade awarded to the text. LÄS MER

  2. 2. Säger en bild mer än tusen ord? : En semiotisk studie kring bildens roll i matematik för elever i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Joakim Heining; Emmely Heiman; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av bristande användning av bilder inom matematiken i årskurs 6 och observationer där det tydligt framgått att elever hade behövt en kompletterande bild till en matematikuppgift så framkom intresset kring den här uppsatsen. Genom att låta elever genomföra två olika matematiktester där det ena testet baserades på bilder framgick det att bilder som valts ut för att passa uppgifterna med framgång stöttade eleverna i deras resonemang. LÄS MER

  3. 3. Måluppfyllelse i skolan för elever med utländsk bakgrund : Undervisningsstrategier i mångkulturella klassrum

    L3-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Joakim Heining; Martin Thernlund; [2011]
    Nyckelord :Måluppfyllelse; elev med utländsk bakgrund; skola; andraspråkselev;

    Sammanfattning : Denna uppsatts har som syfte att undersöka hur ökad måluppfyllelse för elever med utländsk bakgrund och svenska som andraspråk kan uppnås. Uppsatsen är en systematisk litteraturstudie med inriktning på elever med utländsk bakgrunds särskilda behov, undervisningsstrategier för ökad måluppfyllelse gällande elever med utländsk bakgrund samt lärarens roll i detta. LÄS MER