Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liona Islamian; Isak Wilkens; [2017]
    Nyckelord :Grön marknadskommunikation; påverkan; miljömässig hållbarhet; grön reklam; e-handelskampanjer;

    Sammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER

  2. 2. Professionens samhällsmandat och myten om Florence Nightingale - Sjuksköterskestudenters uppfattningar om Florence Nightingale

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Isak Berge; Amanda Wilkens; [2010-11-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Florence Nightingale var på många sätt startskottet för sjuksköterskeyrkets professionsutveckling. Profession kan i allmänt språkbruk innebära detsamma som yrke, men innebär mycket mer i samhällsvetenskaplig terminologi. LÄS MER